Beef en Steak

Pulled Pork

martimee

Tondelzoeker
Hallo allemaal, niet nieuw op dit forum maar nooit iets geplaatst. Wel genieten van alle recepten en mooie posts . Vraagje ben PP aan het bereiden voor morgen net gerubbed en geinjecteerd en vannacht in de koelkast. Morgen ochtend vroeg op de kamado op 120 graden maar nu de vraag. Tot nu toe heb ik de procureur ingepakt in folie om kern temperatuur te krijgen van 88 graden en hem door de "zone" te krijgen. De laatste keer heb ik na het folie de PP terug gelegd op de BBQ en temperatuur daalde aanzienlijk. Na verloop van tijd werd de 92 graden wel bereikt maar PP was een beetje droog en geen mooie bark meer. Iemand dit ook wel eens gehad en tips om dit te voorkomen? Alvast bedankt _ Martijn

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Op het moment dat je de PP uit de folie haalt en terug legt op de BBQ gaat de temp van je vlees altijd sterk dalen.

Dit is te vergelijken met het zweten van de mens. Je bent nat van het zweet, de zon droogt je. Dit kost energie en je lichaam koelt af.

Hetzelfde gebeurt met je PP. Die is helemaal vochtig en leg je terug in de warme BBQ. Het gevolg: het vocht op de PP droogt op dat kost energie en daarme koelt de PP af daarbij droogt hij ook nog eens uit.

Als je PP klaar is, dan is hij klaar, dan leg je hem niet terug in de BBQ maar laat je hem uitwasemen en pak je hem in zodat het vocht zich kan herverdelen in het vlees.

Als ik droge bark op een PP zie, dan zit daar onder droog vlees.

Frits + 1
In de folie (dubbel ingepakt tegen lekken) laten tot de gewenste gaarheid bereikt is.
Meestal rond de ? 88 a 90 gr C.
Als je hem dan uitpakt (voorzichtig, sap is loei heet) zal je zien dat er in de folie voldoende vleesvocht aanwezig is om te gebruiken in je eindsaus en je vlees goed mals is.
Succes morgen  :)

Frits zei:
Op het moment dat je de PP uit de folie haalt en terug legt op de BBQ gaat de temp van je vlees altijd sterk dalen.

Dit is te vergelijken met het zweten van de mens. Je bent nat van het zweet, de zon droogt je. Dit kost energie en je lichaam koelt af.

Hetzelfde gebeurt met je PP. Die is helemaal vochtig en leg je terug in de warme BBQ. Het gevolg: het vocht op de PP droogt op dat kost energie en daarme koelt de PP af daarbij droogt hij ook nog eens uit.

Als je PP klaar is, dan is hij klaar, dan leg je hem niet terug in de BBQ maar laat je hem uitwasemen en pak je hem in zodat het vocht zich kan herverdelen in het vlees.

Als ik droge bark op een PP zie, dan zit daar onder droog vlees.
Bedankt Frits

Hans zei:
Frits + 1
In de folie (dubbel ingepakt tegen lekken) laten tot de gewenste gaarheid bereikt is.
Meestal rond de ? 88 a 90 gr C.
Als je hem dan uitpakt (voorzichtig, sap is loei heet) zal je zien dat er in de folie voldoende vleesvocht aanwezig is om te gebruiken in je eindsaus en je vlees goed mals is.
Succes morgen  :)
Gaat goed komen

Terug
Bovenaan Onderaan