Beef en Steak

Pulled Pork Vol-au-Vent

noskos

Administrator
Forumleiding
OK, een dure titel voor ragoutbakjes ;) Erg jaren '70 natuurlijk een bladerdeegbakje met ragout, maar dan wel aangepast naar een barbecue variant! Ik heb de ragout zelfgemaakt met pulled pork! Ragout maken is doodsimpel, snap niet dat mensen die blikken meuk kopen waar je altijd het zuur van krijgt.
Ik ga trouwens mijn camera weer in de keuken leggen van van de iPhone word ik niet echt blij :(

ppvolauvent1.jpg

ziet er lekker uit, en je hebt helemaal gelijk voor wat betreft de blikken ragout

Ziet er lekker uit, ben altijd al een fan geweest van ragout met van die bladerdeegbakjes. Stond standaard op het kerstmenu bij ons thuis vroeger.
Smakelijk.

Ik ben gek op ragout. En van die bakjes. En rennies ;)

Lekker! Heb je dat kerstboompje ook zelfgemaakt?

Ondanks de iPhone toch een smakelijk plaatje. En ragout is inderdaad appeltje, eitje! En veul lekkerdur dan die zooi uit een blik!

Kerstboompjes waren van Appie ;)

Ragout was:
40 gram boter
40 gram bloem
50 cl volle melk
half kuipje bouillon (maggi), gebruik tegenwoordig van die kuipjes, die zijn lekkerder dan blokjes
bbq rub naar smaak
250 gram pulled pork

Boter smelten.
Bloem erbij en goed doorroeren tot alle klontjes weg zijn en het geheel 2 minuten laten borrelen, de bloem is dan niet meer rauw.
Beetje bij beetje de melk erdoor en als je een mooie gladde massa hebt dit even laten koken. (Dubbele zekerheid dat je bloem niet meer rauw is.)
Dan het bouillon kuipje oplossen en de PP erbij.
Als het te dik is met wat melk verdunnen.

Ik ga het van de week een keer maken met paddenstoelen erbij en dan serveren over rijst ;)

Dat recept kan dus ook op jouw website bij wat te doen met overgebleven pulled pork

Op de iPhone leek hij scherp Marc ;)

iMacBoy, dat komt het ook, maar dan moet ik eerst mooie foto's hebben.

Mooie reden om het nog eens te maken ;-)

Ragoutbakjes zijn tijdloos en blijven altijd lekker.
Als er tenminste wat fatsoenlijks ingedaan wordt.

Terug
Bovenaan Onderaan