Beef en Steak

Pulled pork opwarmen op kantoor

Kiwietje

Stoker
Hi allen,

Ik heb nog steeds een belofte uitstaan om een lading pulled pork mee te nemen naar kantoor. Nu werk ik bij een groot bedrijf waarbij het gebruik van een gaspit/inductie uit den boze is. Hebben jullie tips om pulled pork het beste sappig op te warmen?

We hebben een magnetron staan en uiteraard kokend water voor thee. ik zat zelf te denken aan vacumeren en dan een soort van sous-vide manier toe te passen. Heeft iemand dit ooit eens geprobeerd?

Sous vide opwarmen van gevacumeerd vlees werkt goed, pulled pork zeker.
Als je een sous vide stick hebt werkt dit het best.
Anders is kokend water is prima. Het zou kunnen dat het water te veel afkoelt en dat je er opnieuw heet water bij moet doen.

Andere optie is om direct in de magnetron op te warmen.
Pulled pork kan dat best hebben. Beetje vocht erbij tegen het uitdrogen (cola werkt hier goed voor).

De sous vide optie is wel de veiligste.
Maar magnetron gaat ook.

In een pan desnoods met zo'n elektrisch plaatje. Beetje roomboter en bbq saus erbij en zeer smeuïg. Zo warm ik t ook altijd in de boot op met vissen👌🏼

Dus ff buiten in de pan, binnen mag niet lees ik🔥

Sousvide is wel de beste methode omdat je de temperatuur heel goed kan beheren. Regelmatig warm ik mbv de sousvidestick eten op. Weinig kans op bacteriën. De temperatuur instellen op de eerder toegepaste kerntemperatuur. Niet hoger.

Het eenvoudigste en beste methode is in een vacuumzakje in een pan heet, niet kokend water (80-90 graden Celsius) zoals je ook een Hema rookworst (zonder vacuum zakje ;) ) gaart/verwarmt,
dat kan gewoon op een gaspit of keramische/ elektrische kookplaat, maar met eev SV stick gaat dat natuurlijk ook.

Het eenvoudigste en beste methode is in een vacuumzakje in een pan heet, niet kokend water (80-90 graden Celsius) zoals je ook een Hema rookworst (zonder vacuum zakje ;) ) gaart/verwarmt,
dat kan gewoon op een gaspit of keramische/ elektrische kookplaat, maar met eev SV stick gaat dat natuurlijk ook.
Hoe lang van tevoren moet je dat doen? Vorige keer 3 kwartier van tevoren gedaan maar vlees was lauw. Denk wellicht de vacumeerzak te dik of te kort?

Hoe lang van tevoren moet je dat doen? Vorige keer 3 kwartier van tevoren gedaan maar vlees was lauw. Denk wellicht de vacumeerzak te dik of te kort?
Ik maak porties van 500 gram en plat als die 45 minuten in water van 90 graden liggen is alles op temperatuur.
Moet wel zeggen dat ik die mee laat opwarmen.

Terug
Bovenaan Onderaan