Beef en Steak

Pulled pork op de kamado voor de eerste keer. Meteen de meater uit proberen.

ATS79

Tondelzoeker
Pulled pork had ik in het verleden wel op de WSM gemaakt. Maar nog niet op de kamado.
Voor het recept gebruikt gemaakt van de noskos snelle PP en de Apple cider pp die in de meater app staat.

Voor rook hout heb ik kersen hout gebruikt. Kamado heeft tussen de 110 en 120 gehangen.
IMG_7236.jpeg

392c1a92-ae7c-4982-90ba-ec536677b846.jpeg

IMG_7240.jpeg

Na 5 uur glaze aan gebracht, met 75 graden C ingepakt, dat was 1,5 uur later.
IMG_7242.jpeg

Helaas geen scherm print gemaakt van de meater grafiek. Leer puntje voor mezelf.

Kamado was heel stabiel, had nog niks langer dan 2 uur op de kamado gehad. Dus was bent spannend. Maar ook low en slow kunnen afgevinkt worden.

Smaak, wat flauw. Volgende keer meer kruiden. Vlees was wel heel sappig en makkelijk uit elkaar te trekken.

een mooie eerste run, we moeten allemaal ergens beginnen he ;) als ik jou fotos zie zou ik zeker meer rub gebruiken en ik injecteer altijd 2 u op voorhand zodat de injectie hem mooi kan zetten , doe zo verder !

Die is mooi gelukt.
Wat smaak betreft, het is een groot stuk vlees, dus er mag veel rub op.
Op de site van Vanbeekum raad men 20 a 30 gram rub per kg aan.
Ik plaats even de link, staan nog andere tips.

Pulled pork had ik in het verleden wel op de WSM gemaakt. Maar nog niet op de kamado.
Voor het recept gebruikt gemaakt van de noskos snelle PP en de Apple cider pp die in de meater app staat.

Voor rook hout heb ik kersen hout gebruikt. Kamado heeft tussen de 110 en 120 gehangen.
Bekijk bijlage 72612
Bekijk bijlage 72617

Bekijk bijlage 72614
Na 5 uur glaze aan gebracht, met 75 graden C ingepakt, dat was 1,5 uur later.
Bekijk bijlage 72615

Helaas geen scherm print gemaakt van de meater grafiek. Leer puntje voor mezelf.

Kamado was heel stabiel, had nog niks langer dan 2 uur op de kamado gehad. Dus was bent spannend. Maar ook low en slow kunnen afgevinkt worden.

Smaak, wat flauw. Volgende keer meer kruiden. Vlees was wel heel sappig en makkelijk uit elkaar te trekken.
Je kunt je historie in de app terug vinden als het goed is

Mooi resultaat toch?
Je rub is wat aan de dunne kant lijkt het.
Aan de andere kant het is makkelijker wat smaak toe te voegen dan eruit te halen!

De eerste keer heeft altijd iets speciaals.
Het is een groot stuk vlees, daar mag je dus ook serieus veel kruiden op doen.
Je kan bij pulled pork ook goed achteraf nog kruiden toevoegen. Saus doet ook veel.

Gefeliciteerd met je knor.

Terug
Bovenaan Onderaan