Beef en Steak

Pulled Pork maiden run

Weksel

Sprokkelaar
Om het nieuwe jaar goed te beginnen meteen mijn reeds afgebouwde UDS "ontmaagd" door er een mooie varkensschouder op te bereiden.

De buurvrouw was zo aardig geweest om bij de Hanos een 2.8kg zware varkensschouder voor mij mee te nemen.

Nadat ik deze op oudejaarsdag heb ge?njecteerd met appelsap met een klein beetje rub, en deze lekker gemasseerd heb met de Dutch BBQ crew rub (die achteraf een beetje tegenviel) De schouder strak ingepakt in folie en deze laten rusten in de koelkast.

360.jpg

Toen kon het feest beginnen. UDS voorbereid met briketten en wat kersenhout.
360.jpg

Ondertussen na wat aanpassingen de temperatuur goed onder controle kunnen krijgen.
360.jpg

Na kerntemperatuur van 72 graden de schouder ingepakt in alufolie met een scheut appelsap en deze terug op de UDS gelegd.
Bij een kerntemperatuur van ongeveer 84 graden er weer afgehaald.

Zie hier het resultaat.
360.jpg

360.jpg

360.jpg

Leerpunten voor de volgende keer:
Eerder beginnen (kater van nieuwjaar dus volgende keer de avond van te voren minder drinken ;))
Waterbak achterwegen laten. Deze na 2 uur pas eruit gehaald, dus bark is hierdoor minimaal.
Glaze aanbrengen
Andere rub kopen/maken

Al met al voor de eerste keer PP zeker niet ontevreden!

Ziet er smakelijk uit hoor. Heb je het vlees tussendoor ook eens met een barbecuesausje ingesmeerd? Dat geeft helpt voor mooie bark en voegt ook smaak toe.

Mooi resultaat uit een pracht van een (u)ds!

Lekker!

Ceriel zei:
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!
+1

Knap gebouwde UDS trouwens! Pick-up points voor de volgende keer meenemen en succes is gegarandeerd

Gr. Mike

Gefeliciteerd hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Mooie UDS zeg. Gefeliciteerd met je knor

Terug
Bovenaan Onderaan