BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork. Hoeveel nodig ?

Jacob

Sprokkelaar
Berichten
43
Over ruim een week ga ik voor 30 personen een simpel hapjes buffet bbq'en.
Chicken wings en pulled pork broodjes zullen op het menu staan samen met wat stokbrood en salade gemaakt door de gastvrouw.

Hoeveel kg Pulled pork heb ik ongeveer nodig om iedereen van 1 1/2 broodje gemiddeld te voorzien?

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik reken zo'n 100 gram per persoon gemiddeld. In jouw geval zou je dan uitkomen op 3 kg. 30% marge inbouwen ivm verlies van vocht en vet komt neer op 4 kg. Wil je helemaal zeker zijn doe je 5 kg. (Twee procureurs)
 
Ik heb vd week zo'n 5 kilo pp gemaakt en had 20 gasten, dus zeg maar 40 broodjes. Ik heb daar nog ongeveer 800gram van over. Als je ook nog koolsla maakt voor op de broodjes vind ik 100 gram per broodje wel erg veel. Verder hangt het ook af wat voor een broodje je pakt, duits broodje, pistolet etc?
 
Inreken 180 gram onbereid aangezien je altijd vocht verliest. Daarnaast ben ik panisch voor te weinig te hebben. Met leftovers kun je leuke dingen doen
 
maussie1982 zei:
Ik heb vd week zo'n 5 kilo pp gemaakt en had 20 gasten, dus zeg maar 40 broodjes. Ik heb daar nog ongeveer 800gram van over. Als je ook nog koolsla maakt voor op de broodjes vind ik 100 gram per broodje wel erg veel. Verder hangt het ook af wat voor een broodje je pakt, duits broodje, pistolet etc?

100 gram per broodje is veel inderdaad. Mijn berekening is niet per broodje maar de gemiddelde hoeveelheid per gast. En de TS wil graag 1,5 broodje per gast ;)
 
Denk dat je
Met de berekening van Gerard een heel eind.komt.
 
Ik heb je anders gelezen, maar met 100g pp ben ik het met me eens Gerard ;-)

Gerard777 zei:
maussie1982 zei:
Ik heb vd week zo'n 5 kilo pp gemaakt en had 20 gasten, dus zeg maar 40 broodjes. Ik heb daar nog ongeveer 800gram van over. Als je ook nog koolsla maakt voor op de broodjes vind ik 100 gram per broodje wel erg veel. Verder hangt het ook af wat voor een broodje je pakt, duits broodje, pistolet etc?

100 gram per broodje is veel inderdaad. Mijn berekening is niet per broodje maar de gemiddelde hoeveelheid per gast. En de TS wil graag 1,5 broodje per gast ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan