Beef en Steak

Pulled pork 2,6 kg eerste keer spannend!

Anna

Tondelzoeker
Berichten
2
Vandaag begonnen aan mijn eerste poging tot het bereiden van Pulled pork. En gelijk een groot stuk van 2,6kg.
Eerst even bijwerken en de grote stukken vet wegsnijden om vervolgend de procureur te injecteren met PP injectie mix (het recept van NOSKOS)
Vervolgens goed kruiden met de Sweet Bones & buts van Angus & Oink. Omdat ik geen zin had om een snorkel en zwemvliezen er bij te makken gebruik gemaakt van mijn keuken binnen ipv de keuken in de schuur. Toch wel handig als ik opzoek ga naar grotere snijplanken :)


WhatsApp Image 2024-09-27 at 21.35.53.jpeg
WhatsApp Image 2024-09-27 at 21.36.00.jpeg


Voor mij is dit de eerste keer dat ik een groot stuk vlees ga garen, eerder wel een kippetje of spearibs op de BBQ gehad maar ik zie dit wel als een opstapje naar de iets grotere en luxere stukken vlees. Ook wil ik in de toekomst mijn eigen kruiden gaan mixen maar voor de eerste keer leek een kant en klare mix wel prettig.

Morgen ochtend vroeg de wekker om de bbq aan te zetten en een heerlijke BBQ saus te maken.

Ik ben vakplan om de overgebleven Pulled pork in te vriezen hier heb ik wel een paar vragen over:
1. maakt het hiervoor uit of ik de bbq saus er al doorheen doe of zouden jullie dit na het ontdooien toevoegen?
2. Per hoeveel gram vriezen jullie het in? wat is een goede portie voor 1 persoon zat te denken aan 150 gram?

Ik heb er zin in!
Anna
 
Succes! Pulled pork lijkt intimiderend, maar is behoorlijk vergevingsgezind. Zolang je zorgt dat de temperaturen ongeveer kloppen komt het wel goed 💪🏻

Voor het invriezen doe ik altijd een beetje op gevoel, ik ben niet zo goed in exacte wetenschappen 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Anna
Gaat je zeker lukken!
Ik vries in zonder saus maar wel met de "jus".
Ik reken ca 100-125 gram per broodje.
Daar stem ik mijn porties die ik in vries op af.
Fijne dag morgen geniet ervan

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan