Beef en Steak

Pulled Chicken (Loaded Nachos)

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
743
Ik had weer onwijs zin om de BBQ aan te steken gisteren.
Maar wat dan… oud-Hollands vlees cremeren is af en toe leuk, maar limiteer ik graag tot een paar keer per jaar met een boel vrienden. Dus niet voor enkel het gezin.
Een hele lange run zat er ook niet in gezien ik in de morgen nog moest bedenken wat, en het vlees dus zeer waarschijnlijk uit de supermarkt moest komen.
Een beetje research online gaf de doorslag, een voorraadje pulled chicken maken en deze dan gebruiken in de opbouw voor een heerlijke loaded nacho’s.
Ongeveer 1.5kg kippendijen in de rub gezet en op het rooster van de BBQ, met een handje beuken houtsnippers in de briketten was het een mooi rookfestijn.
IMG_5444.jpeg

De temperatuur lag met 200*C wat hoger dan gepland, maar ach, kip is niet zo kritisch.
Door de hogere temperatuur was de kip vrij vlug op 65*C kern en heb ik er wat BlueHogs BBQ saus overheen gekwast.
Nog een 20 minuutjes later was de kip gaar (75*C) en heb ik deze van de BBq gehaald om even later uit elkaar te worden getrokken met twee vorken.
IMG_5445.jpeg

Het was net wat te vroeg om het avondeten te gaan bereiden. Maar heb even later de loaded nacho’s opgebouwd met om en om lagen nachochips, kaas, lente-ui, tomaatjes en pulled chicken.
IMG_5446.jpeg

Voor de volgende keer nog wat jalepenjo ringetjes…
Een 15min bij 200*C in de oven geschoven (vanwege beroerde planning niet de moeite de BBQ weer op te warmen).
Met een glaasje witte droge wijn heerlijk opgepeuzeld.
IMG_5447.jpeg
 
Ziet er lekker uit. Altijd een winner "Loaded Nachos" :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan