Beef en Steak

Pulled Beef

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.952
Vandaag weer eens een Pulled Beef sessie. Eigenlijk hetzelfde als Pulled Pork maar dan met een vergelijkbaar stuk vlees van de koe, onderrib.
Om 8 uur is dit stukje van ruim twee kilo het ei ingegaan. Het is ge?njecteerd en er zit Don Marco Crazy Maffia rub Don Marco's Mafia Coffee rub op, dat is een rub met koffie die het goed op rundvlees doet.
Ik ben van plan om het wedstrijd PP recept zo'n beetje aan te houden. Alleen moet rund naar een iets hogere eindtemperatuur.

ryrubyte.jpg
 
Het ziet er nu al mooi uit, en wat moet dan de eindtemp zijn?
 
Inderdaad nu al een mooi plaatje! Ik ga dit met belangstelling volgen  ;)
Waarmee heb je geinjecteerd en waar komt de beef vandaan?
Succes met de sessie!  ;)

P.S. Even snel gegoogled en zag dat de Don Marco rubs in NL o.a. te koop zijn bij het barbecuepaleis in Cuyk, maar ik zie de door jou genoemde er niet bij staan... Inmiddels dus wel!
 
Da's lekker. Heb hem ook eens gedaan met veel knoflookl teentjes erin gestoken.
Toen niet gepulled maar in plakken gesneden.
 
Temperatuur richting de 95?C.
Onderrib ligt in het versschap bij de Makro. En de rub is Don Marco's Mafia Coffee Rub, heb hem door elkaar gehaald met de Crazy Chicken. Injectie is er ??n van Butchers voor het experiment. De Prime zo uit mijn hoofd. Is eigenlijk voor brisket, maar koei is koei ;)
 
Ik schat gewoon om 6 uur aan tafel te zitten. Temperatuur is 121?C. En als ik hem inpak gaat het meestal vrij vlot.
 
Ben erg benieuwd....goed voorbeeld doet goed volgen  :)
En ik had via de website van Don Marco al een vermoeden dat je die 2 rub namen gemixt had...
 
dus vandaag om 6 uur met zijn allen meeten bij dennis? ;)

soort project X maar dan anders
 
Big-T zei:
dus vandaag om 6 uur met zijn allen meeten bij dennis? ;)

soort project X maar dan anders

"meaten"  ;)
 
Dat is freaky, in het vlees zit een zeen en die is gaan werken. Het vlees is daardoor omgevallen op mijn pitprobe. Het resultaat, de digiq dacht dat het te koud was en heeft mijn eitje opgestookt naar 160?C. Niet helemaal de bedoeling, ahum.
Dus schuiven dicht en af laten koelen maar. We zien wel waar het schip strand.

nu2unepe.jpg
 
eindresultaat zal er niet minder om zijn hoop ik ;)
 
En hij is al klaar... Geen idee. Ik denk dat het alemaal iets te hard is gegaan. We zullen zo wel zien!
 
noskos zei:
En hij is al klaar... Geen idee. Ik denk dat het alemaal iets te hard is gegaan. We zullen zo wel zien!

Even goed tot rust laten komen
 
Zonde dat je digiQ dacht dat het ei te koud werd, kunnen dus ook nadelen aan dit apparaat zitten ;-)

Ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe het vlees er van binnen uit ziet!
 
Dennis, ik kom hem zo ophalen en zal er voor zorgen dat hij vakkundig wordt opgeruimd ;).
 
zo zie je maar, het gaat niet altijd vanzelf, mooi stuk vlees dat dan weer wel.  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan