Beef en Steak

Pulled beef

MVDA_84

Tondelzoeker
Beste bbq'ers

Vandaag een mooie rundernek van ruim 2 kilo opgehaald bij de slager. Morgen gaat hij op de Traeger Pellet Smoker. Ik gebruik Hickory pellets.

Nu ben ik er nog niet over uit of ik hem de hele nacht al in de rub zal zetten. Iemand goeie ervaringen daarmee?

Ook qua rub twijfel ik nog, omdat het de eerste keer is dat ik pulled beef ga maken, misschien goed om alleen zout en peper toe te voegen, of gaat dat te weinig smaak geven?

Wederom bedankt!

Hoi Ceriel,

Bedankt, ja misschien niet geheel duidelijk, maar ik twijfel tussen rub "overnight", of pas morgen een uur voordat ie erop gaat.

Met een 2kg stuk zou ik voor een dag tevoren injecteren gaan. Gebruik zelf meestal een mix van bouillon, Worcester, wat citroensap. Als ik dan toch bezig ben gaat de rub erop. En alles strak in huishoudfolie in de koelkast.
Als je voor pulled gaat. Zou ik een schaal met bouillon onder de nek leggen. Tijdens garen opletten dat deze niet in droogt. En later alle opgevangen vocht door de pulled beef mengen.
Geheel in een ovenschaal nog even een uurtje, af en toe roeren op de smoker roken. Tot je alle smaken in het product hebt, en de gewenste malse beef overhoud.
Deze laatste stap maakt echt een groot verschil voor mij.

Niet gebeurd, ik zie geen foto's?  :D

ik ben ook benieuwd naar het resultaat!

He did'nt pull the Treager

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan