Beef en Steak

Puerco pibil

Erik B71

Stoker
Had ik het bbq boek van Ralph de Kok gekregen waarin ik dit gerecht zag staan wat me mooi leek om te maken. Voor het recept had ik Anattopoeder nodig wat ik nergens kon vinden. Uiteindelijk had ik het dan ook via internet besteld. Een dag eerder procureur in de marinade gezet van:
- 5 el Anattopoeder
- 2 el komijnpoeder
- 2 tl pimentpoeder
- 2 tl kruidnagelpoeder
- 1 el versgemalen zwarte peper
- 1,5 el zout
- 2 el knoflookpuree
- 75 ml versgeperst sinaasappelsap
- 50 ml limoensap
- zest en sap van 1 citroen
- en een flinke scheut tequila

De volgende dag een aluminium braadslede bedekt met bananenbladeren.
Na een nachtje in een ziplockzak gemarineerd te zijn het vlees met marinade over de bladeren. Met de overhangende bladeren het vlees afgedekt tot een pakketje. Dit vervolgens afdekken met aluminiumfolie.
Ondertussen de bbq aangestoken tot 140 graden. Pakketje op de bbq en laat maar staan. Tijd om ingelegde rode uit te maken en guacamole. Na 5,5 uur het pakketje van de bbq gehaald en laten rusten. Wat tortilla’s op de Q om daarna het pakket open te maken. Een heerlijke geur kwam je tegemoet en het vlees viel zo uit elkaar.
Eerst wat guacamole op de tortilla daarop de puerco pibil en daarom de friszure ingelegde ui. Mexicaans op zijn best.

IMG_0095.jpeg

IMG_0096.jpeg

IMG_0097.jpeg

IMG_0098.jpeg

IMG_0099.jpeg

IMG_0100.jpeg

IMG_0101.jpeg

IMG_0102.jpeg

IMG_0103.jpeg

IMG_0104.jpeg

IMG_0105.jpeg

Mooie bereiding, had zeker willen proeven.
👍🏻😋.

Dat ziet er goddelijk uit! 😋

mooie bereiding.
De Mexicaanse versie van pulled pork denk ik?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Lekker! Die smaken had ik ook wel willen proeven 😋

Ziet er lekker uit.

Die Anattopoeder heb ik even moeten googlen.
Denk toch niet dat ik dat ooit ga gebruiken 😳

Ziet er heerlijk uit! Komt op de lijst

mooie bereiding.
De Mexicaanse versie van pulled pork denk ik?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Ja idd alleen stoof je deze in het vocht. Smaak is niet te vergelijken. Dat anattopoeder heeft wel een exclusieve smaak wat ik ook niet zo goed kan omschrijven. “Mexicaans” denk ik 😁

Dat ziet er smakelijk uit Erik!😋
Dit recht heb ik zelf nog nooit gegeten en lijkt me lekker om eens te maken.

Dat anattopoeder heeft wel een exclusieve smaak wat ik ook niet zo goed kan omschrijven. “Mexicaans” denk ik 😁
anattopoeder is trouwens een natuurlijke kleurstof, deze wordt veel gebruikt om gerechten ( meestal curries ) van een mooi oranje kleurtje voorzien.

Dit gaat op de to Q lijst. Wat een heerlijk gerecht.

Terug
Bovenaan Onderaan