Had ik het bbq boek van Ralph de Kok gekregen waarin ik dit gerecht zag staan wat me mooi leek om te maken. Voor het recept had ik Anattopoeder nodig wat ik nergens kon vinden. Uiteindelijk had ik het dan ook via internet besteld. Een dag eerder procureur in de marinade gezet van:
- 5 el Anattopoeder
- 2 el komijnpoeder
- 2 tl pimentpoeder
- 2 tl kruidnagelpoeder
- 1 el versgemalen zwarte peper
- 1,5 el zout
- 2 el knoflookpuree
- 75 ml versgeperst sinaasappelsap
- 50 ml limoensap
- zest en sap van 1 citroen
- en een flinke scheut tequila
De volgende dag een aluminium braadslede bedekt met bananenbladeren.
Na een nachtje in een ziplockzak gemarineerd te zijn het vlees met marinade over de bladeren. Met de overhangende bladeren het vlees afgedekt tot een pakketje. Dit vervolgens afdekken met aluminiumfolie.
Ondertussen de bbq aangestoken tot 140 graden. Pakketje op de bbq en laat maar staan. Tijd om ingelegde rode uit te maken en guacamole. Na 5,5 uur het pakketje van de bbq gehaald en laten rusten. Wat tortilla’s op de Q om daarna het pakket open te maken. Een heerlijke geur kwam je tegemoet en het vlees viel zo uit elkaar.
Eerst wat guacamole op de tortilla daarop de puerco pibil en daarom de friszure ingelegde ui. Mexicaans op zijn best.
- 5 el Anattopoeder
- 2 el komijnpoeder
- 2 tl pimentpoeder
- 2 tl kruidnagelpoeder
- 1 el versgemalen zwarte peper
- 1,5 el zout
- 2 el knoflookpuree
- 75 ml versgeperst sinaasappelsap
- 50 ml limoensap
- zest en sap van 1 citroen
- en een flinke scheut tequila
De volgende dag een aluminium braadslede bedekt met bananenbladeren.
Na een nachtje in een ziplockzak gemarineerd te zijn het vlees met marinade over de bladeren. Met de overhangende bladeren het vlees afgedekt tot een pakketje. Dit vervolgens afdekken met aluminiumfolie.
Ondertussen de bbq aangestoken tot 140 graden. Pakketje op de bbq en laat maar staan. Tijd om ingelegde rode uit te maken en guacamole. Na 5,5 uur het pakketje van de bbq gehaald en laten rusten. Wat tortilla’s op de Q om daarna het pakket open te maken. Een heerlijke geur kwam je tegemoet en het vlees viel zo uit elkaar.
Eerst wat guacamole op de tortilla daarop de puerco pibil en daarom de friszure ingelegde ui. Mexicaans op zijn best.