Kees Duym
Kooltjesharker
Afgelopen weekend kreeg ik plotseling een kado...... 3 vers geschoten ganzen, nog netjes in de veren :-\
daar sta je dan ineens want ja.....als je zoiets roept, dan wordt het gelijk tegen je gebruikt he.
In ieder geval...hier en daar goeie tips gezocht en gekregen. En dan is het zover...de filets moeten toch uit de "verpakking"
samen met Astrid wat vulling voor een dekbed plukken...en dan voor de eerste snee..het mes erin.
Eigenlijk viel het best wel mee....langs het borstbeen snijden, dan de borstfilet langzaam lostrekken en gelijk lossnijden van het vel en de rest van de veren..
dan heb je dus na een kwartiertje voorzichtig werken 6 grote borstfilets van de gans.
In het koude water, spoelen en daarna wat vliezen en vet wegsnijden...
dus nu staan ze nog een dagje in het koude water met wat zout......
Ik hou jullie op de hoogte van het vervolg (wordt roken op de weber....)
Het recept en de foto's komen dus in een vervolg
daar sta je dan ineens want ja.....als je zoiets roept, dan wordt het gelijk tegen je gebruikt he.
In ieder geval...hier en daar goeie tips gezocht en gekregen. En dan is het zover...de filets moeten toch uit de "verpakking"

samen met Astrid wat vulling voor een dekbed plukken...en dan voor de eerste snee..het mes erin.
Eigenlijk viel het best wel mee....langs het borstbeen snijden, dan de borstfilet langzaam lostrekken en gelijk lossnijden van het vel en de rest van de veren..

dan heb je dus na een kwartiertje voorzichtig werken 6 grote borstfilets van de gans.
In het koude water, spoelen en daarna wat vliezen en vet wegsnijden...

dus nu staan ze nog een dagje in het koude water met wat zout......
Ik hou jullie op de hoogte van het vervolg (wordt roken op de weber....)
Het recept en de foto's komen dus in een vervolg