BasBQ
Beef en Steak

Proeverijtje van de bbq en uit de fles

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Het was al weer even geleden dat t ‘savonds lekker buitenzit weer was.
Gelukkig is de tijd daarvoor weer aangebroken en dat moet gevierd worden.
Toen de kids in bed lagen fietste ik naar [mention]Bucari007 [/mention] voor een smakelijk avondje.
We beginnen met een heerijke frisse ipa.

7cffb59101d08b94c02e12d55b5be29f.jpg



Daarna is het tijd voor onze eerste snack, een miso glazed yakitori.
Kippedij op een stokje, op de meegesleepte saté bbq. 2 minuten per kant gebakken en daarna ingesmeerd met een glaze van sake, sojasaus, mirin en rode miso.
Dat nog ruim een minuut laten karamelliseren, Shichimi togirashi er over en smullen maar!

2e4acb8fd21b275f5bb040334242c597.jpg



Bij deze yakitori drinken we een heerlijke zachte Japanse whisky. De Nikka Coffey grain.
Ik ben geen hele grote whisky kenner, maar deze was smooth! Zacht, met wat vanillegeur en een fruitige afdronk. Een perfecte balans met de yakitori.

Door naar de volgende!
Dat was een octopus yakitori, waarvan het recept hier op t forum staat.
Knapperig, juicy, heerlijk!

Hierbij drinken we ter afwisseling een smakelijk glaasje sake.

d0175f50c6dc1976beedf9bc331f9a17.jpg




Het was gezellig, het werd donkerder, we hadden meer trek!
Tijd voor de volgende!

De laatste yakitori van de avond was een yuzu kosho yakitori, ook die heb ik al eerder in het receptendeel geplaatst. Dit is echt mijn favoriet van t moment. Zo heerlijk. Licht pittig, fris, zout.

519f2ee71b944608739bd4e190a96e62.jpg



Bij deze pittige yakitori drinken we op aanraden van [mention]LOMPE laars [/mention] een talisker Port ruighe.
Erg lekker stokje vlees, erg lekker glaasje whisky. De afdronk van de whisky op Port vaten was echt een voltreffer. Perfecte balans.
De eerste smaak van de whisky is scherp en vol alcohol, wat het vlees bijna overpowerde. Ik hou er van, maar als pairing net te. Maar man, wat een fijn glaasje.

542a8da123952e6753a6fb48e752ab64.jpg



De zon was inmiddels onder, de heater stond aan en bucari007 stookte de bbq op voor een mooi stukje ribeye.

66b914d7a6603d57c39cabfa51f32044.jpg



Lekker dik, dus reverse sear. Indirect naar 48 graden en daarna op gietijzer geseard.

9092db012a02a9eb17c2f040d9720b79.jpg



Dit heerlijke stuk vlees hebben we met een perfect gebalanceerde wasabi chimichurri gegeten.

dc3fd1d7a9258c8e57e7df83a97b545c.jpg



In t glas zat een rokerige Finlaggan old reserve. Niet per se een hele culinaire pairing, maar wel lekker!


Dit was wat ik noem een heerlijke avond!
 
Wat een zalig avondje zal dat inderdaad geweest zijn , top👍🏻
 
Dat moet een hele fijne avond geweest zijn.
 
Goed nat gehouden.
Ziet er toppie ui5.
 
Das op en top genieten! 👌
 
Hmm, volgens mij heb ik de uitnodiging gemist.
Damn
Had jullie graag geholpen met proeven
 
Je tv hangt scheef? Nee zonder gekheid ziet er allemaal verrukkelijk uit!! Dat moet een topdag/avond zijn geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan