BasBQ
Beef en Steak

Procureur met lichte vriesbrand

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Bij de Makro is de procureur in de aanbieding (3,75 ex BTW per kg geloof ik), en dat gold ook voor de los verpakte exemplaren. Er lagen er echter nog maar twee in Amsterdam, allebei niet meer vacu?m verpakt. Er zat een klein scheurtje in de verpakking en er was heel lichte vriesbrand zichtbaar. Volgens de slager aldaar geen enkel probleem en hij knalt er nog een 35% korting sticker op.  Voor dat geld kon ik het niet laten liggen natuurlijk, dus ik heb er een meegenomen...

Nu is de vraag, heb ik er verstandig aan gedaan, of maakt dit echt niets uit? De procureur is uiteraard nog helemaal bevroren, en thuis even opnieuw gevacumeerd in de vriezer gelegd. Wat zijn de risico's, moet ik nog ergens op letten?
 
Ik denk dat je daar geen buil aan kan vallen hoor. (en al helemaal als het maar zo weinig is als je aangeeft)
Ik had wel eens 2 spareribs, welke ik gevacumeerd had, en over de gehele lengte vorstschade hadden (ziet er uitgedroogd uit)
De zak was gaan lekken, en dus kwam er lucht bij.
Aangezien ik het zonde vind om vlees weg te gooien, heb ik het er toch maar op gewaagd, maar ik heb er niet minder door gegeten.

Ik moet wel zeggen dat als ik het aan gasten aan had moeten aanbieden, ik dat dan uit principe dan weer niet had gedaan. (maar kan niet onderbouwen waarom.....waarschijnlijk een gevoel)

Ik zeg weggooien kan altijd nog, na de bereiding.  ;)

Mac
 
Ga je niets van merken, zeker niet wanneer je er bijvoorbeeld pp van maak.
Ernstige vriesbrand merk je bij kort gebakken producten. B.v. biefstuk.
 
Mooi, dankje. Voor nog geen 7,5 euro gaat-ie binnenkort op de Q :)

En inderdaad, weggooien kan altijd nog, al vind ik dat eeuwig zonde  ;)
 
Zonet ook de laatste meegenomen. Twee keer gedoe bij de kassa, maar ik heb nu genoeg om mee te nemen naar Zeewolde zondag  :D
 
Gaat het Zeewolde redden dan? Of tape je bij instappen m'n mond dicht?  :( :-O
 
BertM zei:
Zal wel moeten Lowietje72. Anders klep je van Purmerend af!! Haha

Hallo Bert!! Lezen! Ik heet Lowietje72 geen Dominique....... =)) =))
 
Lowietje72 zei:
BertM zei:
Zal wel moeten Lowietje72. Anders klep je van Purmerend af!! Haha

Hallo Bert!! Lezen! Ik heet Lowietje72 geen Dominique....... =)) =))
Wordt mijn naam ijdel gebruikt? Pas erop hoor ;)
 
Dus de Makro in Amsterdam heeft geen procureur meer? snik.

Ik heb er 1 nodig voor volgende week (superbowl broodjes pp)

 
monnick.rawling zei:
Dus de Makro in Amsterdam heeft geen procureur meer? snik.

Ik heb er 1 nodig voor volgende week (superbowl broodjes pp)

Dan kijk je toch even bij de Hanos of de Sligro.
 
Ik heb alleen een pas voor de sligro en makro. En de sligro heeft lastige openingstijden. 
Maar het gaat wel lukken hoor.
 
Mocht je een keer in het weekend naar de Hanos willen. Moet je even een gil geven, ben de rotste niet om even mee te gaan.  :D
 
Ze hebben bij de Makro nog wel procureurs liggen hoor, maar niet meer van de aanbieding uit de folder. Tenzij je een doos van 9kg koopt, die lagen er nog genoeg.  :D
 
monnick.rawling zei:
Dus de Makro in Amsterdam heeft geen procureur meer? snik.

Ik heb er 1 nodig voor volgende week (superbowl broodjes pp)
Toevallig was ik er net en er liggen nog verse genoeg, (heb niet bij de diepvries gekeken).
 
mrwolf zei:
Ze hebben bij de Makro nog wel procureurs liggen hoor, maar niet meer van de aanbieding uit de folder. Tenzij je een doos van 9kg koopt, die lagen er nog genoeg.  :D

moet ik daar maar 2 dozen van halen dan  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan