Beef en Steak

procureur ideeen

• Onderwerp starter Onderwerp starter miep
  • Startdatum Startdatum

miep

Pitmaster
Beste allemaal,

Ik heb nog een procureur liggen en wil er iets anders mee dan pp
Wat adviseren jullie?
Het is misschien ook wat om met kerst te maken
Nou ik ben benieuwd

ik vond het steven and me recept van november wel erg lekker met de procureur, of anders danbras sate

http://www.vlees.nl/lekker-vlees/recepten/braadstuk-in-kruidige-saus/  ( ik test even of het linkje het doet, anders staat hieronder de gekopieerde tekst.

Dit heb ik ooit wel eens gemaakt, en kun je ook op de Q maken natuurlijk. Recept uit d'Oude Doos ;) . Was best feestelijk toen, en met de kerst grappig toch, met sinaasappel?
Komt van Vlees.nl

Braadstuk in kruidige saus
Ingredi?nten
2 uien
2 teentjes knoflook
1 rode peper
1 sinaasappel (bij voorkeur biologisch)
2 eetlepels olijfolie
600 g procureur (aan ??n stuk)
1 theelepel ketoembar (gemalen koriander)
theelepel djinten (gemalen komijn)
1 theelepel oregano (gedroogde)
3 dl bouillon (rundvlees)
snufje zout
snufje peper
125 ml zure room

Voedingswaarde p.p.
Energie (kJ)1140,00
Energie (kcal)275,00
Eiwit (gram)20,00
Vet (gram)20,00
Verzadigd vet (gram)8,00
Koolhydraten (gram)4,00
Vezels (gram)0,80

1.Pel en snipper de uien en de knoflook fijn. Maak het pepertje schoon, verwijder de zaadjes en snijd de rest in ringetjes. Boen de sinaasappel schoon, rasp de oranje schil er dun af en pers de vrucht uit.
2. Bak de ui met de knoflook en het pepertje 3 minuten in 1 eetlepel olie.
3. Verwarm de oven voor tot 100?C.
4. Dep het vlees droog met keukenpapier en wrijf het in met een mengsel van de rest van de olie, de koriander, de komijn, de oregano en zout en peper.
5. Leg het in een braadslede en verdeel het uienmengsel er omheen.
6. Roer het sinaasappelsap en de -rasp door de bouillon, breng het geheel aan de kook en schenk het in de braadslede.
7. Braad het vlees in ? 3? uur helemaal gaar (kerntemperatuur 68?C).
8. Lepel tussentijds drie maal wat van het vocht over het vlees.
9. Neem het vlees uit de braadslede.
10. Roer de zure room door het braadvocht en serveer de saus erbij.

Dank jullie wel voor de leuke en lekkere ideeen
De link werk hoor Dominique
Zit dan alleen te dubben bij zo,n saus en bedruipen, dat is geen probleem in de oven, maar de wsm laat ik liever dicht natuurlijk.
Ga alle ideetjes goed bekijken en dan weer kiezen zucht.....

miep zei:
Dank jullie wel voor de leuke en lekkere ideeen
De link werk hoor Dominique
Zit dan alleen te dubben bij zo,n saus en bedruipen, dat is geen probleem in de oven, maar de wsm laat ik liever dicht natuurlijk.
Ga alle ideetjes goed bekijken en dan weer kiezen zucht.....

Dat bedruipen kun je in de wsm ook vergeten. De luchtvochtigheid en lucht verplaatsing zijn totaal verschillend met de oven.
In de wsm droogt je procureur niet uit.

Vergeef het Dennis maar van het dubbel posten van zijn eigen recepten. Is nog een beetje van slag omdat hij Riddick heeft gekeken  ;) =))

kan maar 1 ding zeggen : Gyros !!!

Gyros of pokchops is toch niet kerstig? Of heb ik zelf verzonnen dat het kerstig moet wezen.... Nee, ( nog even boven gekeken) Miep heeft het ook over kerst.
DHUSSSS!!!!

Dat is waar Martin, natuurlijk kun je met Kerst alles eten.... Maar toch, sommige dingen zijn Kerstiger dan andere. Dan moet er minstens cranberrycomp?te bij, of stoofperen. Qua Kerstbeleving ;)

miep zei:
Ik heb nog een procureur liggen en wil er iets anders mee dan pp
Wat adviseren jullie?
Het is misschien ook wat om met kerst te maken

Sorry Domi, maar ik lees dat Miep iets anders wil maken met procureur en dat er misschien iets voor de kerst bij kan zitten... Dus niet dat het speciaal een kerstrecept moet zijn.

Dusssss..... ;)

Ow en ik helemaal over dat andere berichtje heen gelezen in mijn enthousiasme om alternatieven aan te dragen ;)

En Riddick heb ik er op 5 seconden na helemaal uitgebliept.

Maakt niet uit Dennis, dat zijn er wel meer steven en me november komt ook 2 keer langs hihi
en Dominique snapt mij helemaal ( zal wel vrouwelijke onlogica zijn)  even gras weg maaien.... =))
ik bedoelde kerstig inderdaad.

miep zei:
en Dominique snapt mij helemaal ( zal wel vrouwelijke onlogica zijn)  even gras weg maaien.... =))
ik bedoelde kerstig inderdaad.
Wist ik toch..... ;)

Terug
Bovenaan Onderaan