BasBQ
Beef en Steak

Problemen DigiQ DX2

H

haka

Gast
Hallo,
Ik heb problemen met mijn DigiQ controller. In de handleiding maar ook op internet kan ik geen informatie vinden.
Ik had de pit op 108 graden gezet, food op 65. Alles leek in het beging te werken, temperatuur begon langzaam te klimmen. Op een gegeven moment een hoop gepiep. Controller reageerde niet op de knoppen om in de set up te komen of om het met uit te zetten.
Ik krijg een melding u09, tenminste daar lijkt het op in het display. Ook meldingen als 5pn(?) en 2ro(?). Ik weet niet zeker of ik de characters zo juist interpreteer.

Heeft iemand eenzelfde ervaring of misschien een oplossing?
mvg
Hein
 
Hi Hein,

Wellicht aardig om jezelf voor te stellen aan de rest van de leden van het forum.

Jammer genoeg laat BBQguru weinig weten over de status codes behalve wat er in de handleiding gemeld word.
Heb je het kunnen oplossen door de stekker eruit te halen en minimaal 1 minuut het stroom eraf te houden?

Het kan gebeuren dat de DX2 in de "stress" slaat maar dat moet na stroom eraf/erop meestal opgelost zijn.
Indien dit niet helpt zou ik contact opnemen met je leverancier en hem laten omruilen.

Gr,
Pierre
 
Hoi Pierre,
Wat betreft het voorstellen heb je helemaal gelijk. Ik had dat moeten doen maar door de drukte en het opeens opgedoken probleem heb ik daar niet meer aan gedacht. Ik zal het alsnog doen.
Betreffende de DigiQ DX2, ik heb ergens gelezen dat de schroef van de behuizing aan de achterzijde bij sommige modellen te strak is aangedraaid. Ik heb deze wat minder strak gezet. Volgende dag opnieuw geprobeerd en getest. Strak 120 graden gedurende 6 uur in een WSM 57 met Weber (!) briketten. Geen storing gehad. Ik heb het nog niet opnieuw kunnen testen maar ben nu wel iets positiever geworden. Morgen weer proberen op 108 graden voor 2 uur.........
 
Terug
Bovenaan Onderaan