Beef en Steak

PP voor het eerst met de CyberQ II

MrMannetje

Pitmaster
Voor mijn 30ste verjaardag heb ik van mijn lieve vrienden een BBQ Guru CyberQ II gekregen.
Het was dus de hoogste tijd om hem te testen en waar beter mee dan met een PP!

Omdat de vriezer nog vol ligt met PP van vorige sessies had ik een mooie deal gesloten met een vriend & zijn broodjeszaak.
Ik heb de PP gemaakt voor zijn broodje van de dag en in ruil heb ik een mooi stuk Iberico buikspek gekregen.

Met de CyberQ was het wel even wennen.. geen water meer in de WSM en niet op en neer naar de WSM om aan de schuiven te zitten voelde heel vreemd.
Maar na een paar uurtjes gaan slapen was toch wel heel fijn.

Het resultaat was ook top, de smaak was goed, de bark mooi en 12 stuks verkocht! Iedereen blij ;D

Hieronder een stapeltje foto's van deze sessie. Ik heb ook nog de output van de CyberQ maar moet deze nog in excel even in een mooi grafiekje toveren. Dat moet deze kerst wel gaan lukken en zal ik dan wel ff toevoegen.

IMG_2440_zps24f2f82f.jpg

IMG_2441_zpsfccb81f5.jpg

IMG_2442_zps81de0c36.jpg

IMG_2484_zpsfbde2d08.jpg

IMG_2485_zpsc39f484b.jpg

IMG_2488_zps04f555cb.jpg

IMG_2490_zpse061e42b.jpg

IMG_2495_zps3fd83496.jpg

IMG_2498_zps2fcb2686.jpg

IMG_2499_zps67e08c0c.jpg

IMG_2502_zps0c0972df.jpg

IMG_2503_zps684e0cf8.jpg

gefeliciteerd met het resultaat, de CyberQ II is in alle geval goed voor je nachtrust!
en het ziet er prima uit! mooie details op de foto's ook....hier nog geen WSM maar dat komt er in het nieuwe jaar zeker ook nog van..

Mooie sessie! Mooi speeltje! 
Volgende keer wel je blower een kwart slag draaien. Het dichte deel boven, het gat onder. Op die manier loopt er geen water in je ventilator als het regent.

noskos zei:
Mooie sessie! Mooi speeltje! 
Volgende keer wel je blower een kwart slag draaien. Het dichte deel boven, het gat onder. Op die manier loopt er geen water in je ventilator als het regent.

Tnx voor de tip! Was er al over aan het denken..
Komt de komende maanden zeker van pas :P

Ik doe hem dan nog een tikje schuin zodat het water er af loopt. ;)

Ziet er lekker uit Daan.
Mooi apparaat die CyberQ II hoor. (je boft maar met zulke vrienden  :) )

Mac

dat ziet er weer heerlijk uit, lekker geslapen he met de digiq die je WSM in de gaten houdt

Grafiek inmiddels klaar? En was de PP anders dan zonder controller?

Deze had ik gemist, ziet er fantastisch uit!

Handig dat je kunt gaan slapen.
Nu mis je wel het PP gevoel :(. Is toch net een soort oudejaarsavond.
Vechten tegen de slaap tot dat het moment daar is.
De nostalgie gaat verloren ;)

@ Gerard777,  zie hieronder.. was met alle feestdagen er even bij in geschoten. Merkte niet heel veel verschil qua smaak, kleur of bark dan zonder de CyberQ. Enige verschik was uitgerust een broodje PP eten :P

20121215PPgrafiek_zpsa02e88a9.png

@ Bert, mijn eerste sessie pp was 33 uur, genoeg gevochten tegen de slaap ;D
Ben het deels wel met je eens, soms ook leuk om zonder BBQguru te maken maar maak nu zoveel op de WSM om diverse rubs te testen en ervaring op te doen voor de TS2013 dat de BBQguru wel een welkome uitvinding is.

MrMannetje zei:
@ Bert, mijn eerste sessie pp was 33 uur, genoeg gevochten tegen de slaap ;D
Ben het deels wel met je eens, soms ook leuk om zonder BBQguru te maken maar maak nu zoveel op de WSM om diverse rubs te testen en ervaring op te doen voor de TS2013 dat de BBQguru wel een welkome uitvinding is.

Ik had er ook een  ;) bij gezet. Zelf ga ik ook altijd lekker pitten.

Leuke fotosessie, broodje ziet er lekker uit.

Terug
Bovenaan Onderaan