BasBQ
Beef en Steak

PP bereidingstijd per kilo

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Op de site van beef & steak lees ik voor de bereiding van PP:
"Reken 2 uur per kilo bereidingstijd"
http://www.beefensteak.nl/nl/recept-pitmasters-pulled-pork.html

Ik dacht dat het ongeveer 2 uur per 0,5 Kg (ipv per 1 Kg).

Ik heb nl een varkensschouder van 2.300gram liggen.... dat zou dus in bovenstaande berekening ongeveer 4,5 uur duren (give or take een uurtje).
Met mijn berekening (2 uur per 0,5Kg) zou dat dan 9-10 uur zijn... da's nogal een verschilleke :)


Any thoughts anybody?
 
Ik vind de tijden die ze in het recept aanhouden vrij kort :) zeker als je niet inpakt.

Mijn laatste PP van 3 kilo was met inpakken ongeveer 10 uur bezig, dus ik denk dat je met jouw eigen schema beter uitkomt.
 
ga inderdaad maar van 9 a 10 uur uit met inpakken
 
Verschil tussen 2.5 kilo of 5 kilo was een uurtje de laatste keer. Als je het wedstrijdrecept aanhoudt, wacht je of 5 uur of tot de juiste kerntemperatuur voordat je gaat aflakken en 2 uur wachten. Daar win je met een klein stuk misschien een uurtje maar met de saus erop raakt de kleine sneller in de zone waardoor je gelijk op gaat tot het inpakken. Bij het inpakken win je misschien dat halve uur erbij, maar ik hou altijd 5 + 2 + 2 + 1 aan (tot lak, in de lak, inpakken, rusten). Kan het altijd meevallen..
 
hee holkers,

ja - het scheelt af en toe enorm. De laatste keer is mijn thermometer er mee opgehouden. Volgens mij rond 9 uur 's morgens erop en 's middags voor 13.00 uur viel de PP compleet uit elkaar zo gaar was het ding! Was een hele toer om die eraf te krijgen zonder dat ie in de kolen verdween.
 
Terug
Bovenaan Onderaan