BasBQ
Beef en Steak

Porkert

 
 
 
 
 

MarBQ

Gerijpt
Berichten
3.192
Heb laatst een Porkert aangeschaft en toch een paar vraagjes!!
Wat doen jullie als onderhoud??
Wordt bv schroefdraad ingevet??
Ik hoor het graag.
Greetz Marco
 
Ma?solie is in huize Jachtfestijn gelijk aan de wonderolie van weleer. Met ma?solie worden ziektes genezen, bewoners bekeert, maar ook vooral de porket onderhouden.

Er zijn ook smeerolieen op de markt speciaal voor apparaten tbv levensmiddelen.

Maar ma?solie is hier voldoende.

Ook alle gietijzeren spullen, DO's, roosters, pannen worden standaard na gebruik even met ma?solie gemopt. Ook de porkert.

Betreden van de gaarkeukens van huize Jachtfestijn kan eigenlijk alleen nog maar op schoenen met een heel stroef profiel.
 
alle olie's die je in de keuken gebruiks kan je denk ik wel gebruiken, de hoeveelheden die je gebruikt zijn zo weinig dat je dit toch niet zult proeven
 
Ik maak mijn porkert grondig schoon met water en zeep. De worm, plaat en het mes direct goed afdrogen en op keuekenpapier leggen met een paar druppels zonnebloemolie. Het keukenpapier om de onderdelen rollen zo blijven ze een beetje vet.
Schroefdraad vet ik ook altijd even in.

De standaard plaat en het standaard mesje hebben de neiging om snel te roesten dus is het niet verkeerd om ze direct ff in te vetten.


 
Teddo's maisolie lijkt mij ook het meest geschikt. Enige waar je m.i. voor moet oppassen is dat je olies gebruikt die niet snel ranzig worden. Ik heb mijn Dutch Oven uit nood een keer met olijfolie ingewreven enne...als je 'm dan weer eens nodig hebt na een poosje....IEW!

 
Terug
Bovenaan Onderaan