BasBQ
Beef en Steak

Pork chops op mijn nieuwe ei

N

nitr0nnl

Gast
Vandaag voor de 2e maal mijn ei gebruikt helaas de eerste keer geen foto's
Maar vandaag stonden er gegrilde groenten met aardappels en pork chops op het menu.
Ik had wat nieuwe rub gekocht dus een mooie gelegenheid om te testen.
20130727_192558_zps841102ab.jpg

20130727_200913_zps9c672146.jpg

20130727_201456_zps6d93e762.jpg

Met 70 graden er afgehaald eigenlijk net iets te ver voor mijn zin maar was nog erg sappig.
De 2e met 65 graden er af gehaald en was al beter.
Wat vonden we van de rub de AW Shit was vrij pittig dus de volgende keer iets minder gebruiken.
De Good Shit was wat milder en zoeter en beide voor herhaling vatbaar.
Morgen staan er  voor het eerst spare ribs op het menu en probeer het volgens de 321 methode te doen.
Dus zo meteen al even in de rub te zetten en hopelijk kan ik daar morgen verslag over doen aan jullie. 


 
ziet er lekker it hoor maar ik weet niet waar je het eten op foto 2 op gemaakt heb maar volgens mij niet op je ei. zie de hele aanmaakblokjes nog onder je rooster liggen . :D
 
Ziet er lekker uit, en wat is je ei nog wit ;).

Een goed leidraad voor kern temperaturen staat op de site van Meer dan Vlees, dan was hij bij 60-63 C klaar.
 
jackm zei:
ziet er lekker it hoor maar ik weet niet waar je het eten op foto 2 op gemaakt heb maar volgens mij niet op je ei. zie de hele aanmaakblokjes nog onder je rooster liggen . :D

Dat heet rookhout.
 
jackm zei:
ziet er lekker it hoor maar ik weet niet waar je het eten op foto 2 op gemaakt heb maar volgens mij niet op je ei. zie de hele aanmaakblokjes nog onder je rooster liggen . :D

Dat zijn geen aanmaakblokjes maar dat is het rook hout voor de smaak  :p
 
porkshops met shit. Klinkt goed ;)
63 graden is voldoende naar mate je hoger gaat worden ze alleen maar droger.
 
oooooooo eet smakelijk
 
That's the shit.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Hoe is die rub? Heb er niet echt veel goede verhalen over te horen gekregen.
 
dat is een lekker maaltje geweest
 
maussie1982 zei:
Hoe is die rub? Heb er niet echt veel goede verhalen over te horen gekregen.
De aw shit is vrij pittig dus gaat snel overheersen dus met mate gebruiken.
De andere vond ik wel goed maar heb nog niet zo veel ervaring met andere rubs dus heb ook geen goede vergelijking.
 
Prima karbonaadje en idd jammer van je eerste kennismaking met deze rub.
 
Terug
Bovenaan Onderaan