Beef en Steak

Porchetta op mijn Joetisserie

Jos Brons

Tondelzoeker
Ik heb het weekend een heerlijke Porchetta van 5 kilo gemaakt met mijn Joetisserie op mijn Big Green Egg. De Porchetta heerlijk low en slow laten rollen en tollen boven het vuur op een graadje van 100 Celsius tot een kerntemperatuur van 65 graden en dan heel erg hot afgrillen. Mjammie binnenkort ga ik hem weer maken. Wat een geweldig stuk vlees. En mijn advies zorg dat het file gedeelte aan de buik vastzit. Nog een heerlijke varkenshaas erin gelegd maakt het compleet. Koud en warm een delicatesse. Kleine impressie.
https://youtu.be/LSPKtwDigS8

Ik heb ook lang moeten nadenken over de aanschaf. Gelukkig heeft mijn vrouw hem mee kunnen nemen uit Amerika waardoor ik hem ruim 100 euro goedkoper heb kunnen aanschaffen. Het is wel echt een leuke gadget en ook een echte toevoeging aan handige tools voor de Big Green Egg. Nu kan ik ook eens een speenvarkentje gaan grillen aan het spit. Inmiddels al een paar keer hele kippen klaargemaakt op deze manier. Echt heerlijk.

Dank je. Ben er ook best trots op. Maak nog even een filmpje van mijn voorbereidingen. Zet ik morgen hier even on-line. Low en slow. Love iT.

Terug
Bovenaan Onderaan