Beef en Steak

Plek voor hete deflector

advany

Sprokkelaar
Vroeg me af, waar kan ik veilig een hete deflector en andere dingen zoals grill op lekken als ik van indirect naar direct wil gaan of van grill naar cast iron grill?

Is een houten plank veilig?

Denk dat een houten plank niet gaat maar ik heb een stuk keuken aanrechtblad langs de weg gevonden van steen en die gebruik ik er nu voor

Ik heb nu een rooster onderin mn Modular EGG Workspace waarop ik dat kan leggen. Daarvoor legde ik ze op een losse klinker

dikke houten plank gaat prima. (Paar snijplanken van de action)
Duurt wel ff eer je die hebt afgeschreven.

Ik was bang dat houten planken in brand zouten vliegen ;)
Dat valt wel mee. Je moet er wel bij blijven en het natuurlijk niet in de keuken leggen.

Als je een heet gietijzeren rooster op hout legt krijg je hoogstens een paar grillmarks op het hout, is mijn ervaring.

Ik kan in iedergeval de tip geven geen hete spullen op je zijtafels leggen. Dat blijft je zien 😪

Ik leg ongeacht hoe warm die is of buiten op een stoeptegel of in de schuur op grond.
Ik weet niet wat voor setup je hebt maar als je bijv dat rvs rooster wat eerder genoemd is onderop je bbq onderstel legt (mits je de bbq niet hebt ingebouwt uiteraard) kan je daar je hete rooster of conveggtor op af laten koelen zonder dat het ruimte inneemt.

Nog wat anders wat ik graag zou wille weten.
Kan je met een conveggtor lifter je conveggtor onderuit een multi level systeem halen?
Je moet hem er toch altijd schuin uithalen.
Ben er aardig bedreven in geworden ook als die loeiheet is maar ben wel benieuwd of dat lukt voor ik weer iets koop 🤣

Big-Green-Egg-conveggtor-lifter.webp

Screenshot_20250209_175337_Chrome.jpg

Kan je met een conveggtor lifter je conveggtor onderuit een multi level systeem halen?
Ben er aardig bedreven in geworden ook als die loeiheet is maar ben wel benieuwd of dat lukt voor ik weer iets koop 🤣
Ik doe al die dingen gewoon net mijn handschoenen aan. Als je snel genoeg bent dan is er niks aan de hand 😜

Ik leg ongeacht hoe warm die is of buiten op een stoeptegel of in de schuur op grond.
Ik weet niet wat voor setup je hebt maar als je bijv dat rvs rooster wat eerder genoemd is onderop je bbq onderstel legt (mits je de bbq niet hebt ingebouwt uiteraard) kan je daar je hete rooster of conveggtor op af laten koelen zonder dat het ruimte inneemt.

Bekijk bijlage 73827
Bekijk bijlage 73828
Ik heb die "deeghaak" ban BGE. Ik krijg in keder geval de platesetter niet uit de eggspanner met dit tooltje. Wel als hij los in de BGE ligt.
En als hij goed heet is, is het ook met handschoenen nog een heet klusje.

Ik heb die "deeghaak" ban BGE. Ik krijg in keder geval de platesetter niet uit de eggspanner met dit tooltje. Wel als hij los in de BGE ligt.
En als hij goed heet is, is het ook met handschoenen nog een heet klusje.
Oke top thnx voor de info dan kan die weer van m'n boodschappenlijstje ik dacht het al

Ik doe al die dingen gewoon net mijn handschoenen aan. Als je snel genoeg bent dan is er niks aan de hand 😜

Oe, living on the edge. 😂

Ik heb een paar oude gietijzeren pandragers van een fornuis over gehouden, werkt perfect.

Ook om binnen je Dutch oven of skillet op te zetten is het handig.

Ik heb in mijn buitenkeukentje ze gewoon aan de achterwand hangen. in wat omgebogen hoekijzers. heel klein beetje last van bruin hout erachter. maar dat was van een keer loeiheet (250+) wegleggen.

WhatsApp Image 2025-02-10 at 13.24.17.jpeg

Zelfontbranding temperatuur hout ligt rond de 270 gr C.
Al zal een snijplank niet snel echt gaan branden. Fijne houtsnippers ontbranden al bij lagere temperaturen.
Ook bamboo kan sneller branden, al zijn die meestal behandeld met brandvertragers🙄

Terug
Bovenaan Onderaan