BasBQ
Beef en Steak

Plank Salmon

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Na mijn sukade succes was het tijd voor iets anders. Vorig jaar was ik met vrouw en kind in Alaska en hebben toen verse wilde zalm van de BBQ gegeten. Daar hadden ze ook wat houtsnippers toegevoegd en we vonden het heerlijk.
Bij de Makro in Delft  2 mooie zalm zijdes gekocht en bij de nieuwe Weber shop die naast de Makro zit, 2 Cedarplankjes gekocht.
Thuis 1 zalm in de vriezer gelegd, 1 plankje in het water gelegd en aan het einde v/d dag de zalm ingesmeerd met mosterd en bruine suiker (Noskos weer bedankt voor het recept). BBQ opgestookt, plank met zalm erop en 17 minuten later kon het feest beginnen.


net op de grill




onderzijde van het plankje (is hierna nogmaals gebruikt)


Het eind resultaat
 
Blief ik! ( leuke winkel he, dat barbecue exclusief?)
 
Super winkel. Morgen mijn nieuwe RVS bars en nieuwe thermometer ophalen. Meteen maar bij de Makro een lekker visje halen, en misschien een mooi stukje vlees
 
Mooie vis hoor! En hoe krijg je dat voor elkaar met dat plankje? Bij mij is ie altijd zwart!
 
Plankje 1 uur in het water gelegd (met een steen erop om hem goed onder water te houden), aan het einde waren de randjes ook een beetje zwart.
 
Lin zei:
Mooie vis hoor! En hoe krijg je dat voor elkaar met dat plankje? Bij mij is ie altijd zwart!

de weber plankjes zijn ook dikker als de genootschapsplankjes, maar kosten ook wel 10 euro per stuk
 
Lekker receptje h? :)
 
Lekker!!!

Wil binnenkort ook eens zalm op een plankje maken. Enkel vind ik ze wel erg prijzig,......  Sowieso omdat ik een plankje maar ??n keer wil gebruiken. (weet dat de meningen daarover verdeeld zijn, maar dit is de mijne ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan