Beef en Steak

pizzadeeg uit de diepvries

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjimmie
  • Startdatum Startdatum

pizzadeeg diepvries

• Totaal aantal stemmers
    0
S

sjimmie

Gast
Ik heb overgebeven pizzadeeg uit de diepvries gehaald, maar deze is niet meer elastisch, kan ik hier iets aan toevoegen om het wel weer elastisch te maken.

Bedankt Richard voor die site.
Hoelang van tevoren haal je het deeg uit de diepvries, en laat je het ook nog een tijd op kamertemperatuur staan.

Ontdooien best in de koelkast. Daarna 2 uur op kamertemperatuur laten komen , misschien een klein beetje bloem toevoegen, is meestal wel een beetje plakkerig . Als je deeg niet gelijk gebruikt na het maken, dus bewaard in de diepvries of max 3 dagen in de koelkast, kan je wat minder gist toevoegen.
Het is een beetje experimenteren, maar vers deeg vind ik het lekkerst werken  :D

Ik gebruik regelmatig deeg uit de vriezer, omdat het best wat tijd kost om te maken. Inderdaad ontdooien in de koelkast, een uurtje op kamertemperatuur en nog even kort doorkneden met wat bloem om het wat minder sticky te maken. Gaat helemaal prima hier!

Ontdooien in de koelkast deed ik al, maar niet  laten rusten op kamertemperatuur.
Hopelijk is dat de reden, dat het deeg niet meer elastisch was, bij het uitvlakken kromp het deeg weer gewoon in elkaar.
Dank voor jullie advies :)

Terug
Bovenaan Onderaan