Beef en Steak

Pizzabollen ontdooien

Robin82

Tondelzoeker
Berichten
7
Goedemiddag!

We willen vanavond pizza's maken op de barbecue en hebben daarvoor diepgevroren pizzabollen van de sligro gekocht. Hoe ontdooi ik ze het beste? Ik lees 6 uur van te voren onder een vochtige theedoek. Doe je dat dan op het aanrecht of in de koelkast? En gaan de bollen niet aan de theedoek plakken?
 
Of een paar uur op kamertemperatuur of nu alvast afgedekt in de koelkast en dan een uur voor gebruik op kamertemperatuur. Als je ze niet in een luchtdichte bak doet dan leg je ze in een open bak waar je een natte theedoek overheen doet. Je moet zorgen dat er tussen de theedoek en de bol flink wat ruimte zit.
 
Vanuit de koelkast hebben ze wel 2 uur nodig om op kamertemperatuur te komen.
Dus vanuit de vriezer zou ik zeggen direct naar buiten de koelkast

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik leg ze de dag voordien in de ijskast.
Op een bord en daar wat folie over.
En 3u voor dat ik ze ga gebruiken leg ik ze uit de ijskast
 
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb ze op kamertemperatuur laten ontdooien, in een bakje met natte theedoek erover. Ze waren nog flink gerezen, weet niet of dat helemaal de bedoeling is, maar ze waren wel lekker 😊

20240831_184226.jpg
 
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb ze op kamertemperatuur laten ontdooien, in een bakje met natte theedoek erover. Ze waren nog flink gerezen, weet niet of dat helemaal de bedoeling is, maar ze waren wel lekker

Bekijk bijlage 69292
Dan zijn ze zeker goed op temperatuur geweest.
Resultaat ziet er goed uit .
Rijzen is prima. Zolang ze maar niet "ontploft" waren.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan