Beef en Steak

Pizza

• Onderwerp starter Onderwerp starter Siljen
  • Startdatum Startdatum
S

Siljen

Gast
Afgelopen zondag heb ik maar eens voor het eerst Pizza op de Kamado gemaakt.
Als basis voor de deeg;
Bloem Type 00 La Tua Farina Bloem (AH)
Gist
Zeezout

Saus:
Gepelde tomaten
2 teentjes knoflook
Olie
Oregano

Toping;
Omdat Jr, vrouwlief en ikzelf nogal een verschillende smaak hebben, hebben we allemaal zelf een deel belegd.....

IMG_8768_zpseaaa624c.jpg

IMG_8770_zps1d0c0de8.jpg

Gewoon op het bakpapier (kort afknippen) op de pizzaplaat.

IMG_8773_zps74092128.jpg

Wij hebben er 3 stuks gemaakt, en ze waren heerlijk! Met name de lichte houtskoolsmaak die de pizza heeft maakt het smullen!

Bellissima!

Bij hoge temperaturen voor pizza zou ik die Fantast lekker in de la laten liggen... die is daar niet voor gemaakt, is een kernthermometer, geen pit T. Trouwens je bakt pizza toch op het oog niet op kern T.

Help me out here?

Fantast lekker in de la laten liggen

Bedoel je de thermometer? Die heb ik gebruikt om de thermometer van de Kamado zelf te eiken, of beter gezegd; om te checken hoe nauwkeurig die was.
Ik moet zeggen; dit heeft me nog aardig gered aangezien ik (jaja ik ben een beginnner....) aan het afstellen was op F ipv C......

mooie pizza's hoor.

voor wat betreft de thermometer, de fantast kan maar tot ca 200 graden, en een pizza bak je bij hogere temperarturen, vandaar de opmerking van Sander dat je de thermometer beter in de la kan laten liggen, tegen de hogere temperatuur kunnen ze vaak niet en doen ze het gewoon niet meer

Heerlijke pizza's!! :D

Ziet er goed uit... Reden genoeg om snel mijn pizza steen te gaan gebruiken op mijn Primo XL....mmmmm

Ja lust ik, heb op deze manier overigens een probe om zeep geholpen dus kan het beamen  :D

Terug
Bovenaan Onderaan