Beef en Steak

Pizza vraag

 
 
 

Mark b

Stoker
Berichten
415
Ik wil pizza calzone gaan maken met kip
En ook paprika.
Gaart de paprika helemaal goed door in de pizza of kun je deze beter eerst even ‘aanzetten’ op een grillplaat?
Wil namelijk niet de enorme beet van paprika hebben

Alvast bedankt voor t meedenken
 
Ik wil pizza calzone gaan maken met kip
En ook paprika.
Gaart de paprika helemaal goed door in de pizza of kun je deze beter eerst even ‘aanzetten’ op een grillplaat?
Wil namelijk niet de enorme beet van paprika hebben

Alvast bedankt voor t meedenken
Even aanbakken of confijten. Ik heb altijd een voorraadje geconfijte paprika's voor dit soort toepassingen.
Paprika in repen, ongepelde knoflook, thijm, rozemarijn, basilicum (of wat je lekker vind), peper & zout en een chilipeper met een flinke scheut olijfolie een kwartiertje tot 20 minuten op 180 graden in de oven of in een schaal op de bbq als je wat restwarmte hebt. knof uitknijpen, alles vermengen en onder een laagje olie in een steriele pot in de koelkast zetten.
 
Klinkt zeker lekker en goed,echter is het me hier even tekort dag voor nu
Ga er wel zoals je zegt rozemarijn en basilicum aan toevoegen dus evengoed bedankt
 
Bij calzone zou ik altijd groente voorbakken. Ook vanwege vochtverlies zoals bij bijvoorbeeld champignons en andere groentes het geval kan zijn. Wordt de calzone zo zompig van.

Aan de andere kant ligt het ook aan je smaak. Ken ook mensen die knapperige witte uit en knapperige paprika liever hebben dan wat slapper.
 
Deze lees ik mee. Als pizzabakker i.o. nog nooit een calzone zelf gemaakt.....
 
Het enige dat ik echt aanbak zijn champignons
Maar mijn regel daarin is: als het rauw niet echt (verantwoord) is om te eten, dan ga ik het wel even aanbakken. Zodat ik zeker ben dat het op temperatuur is.

Van rode ui en paprika hou ik liever de bite
Vlees gebruiken we hier nooit kip ofzo, maar dat zou ik dan ook wel al even voorgaren
 
Ik heb het wel voorgebakken maar dan niet helemaal tot moes,alleen dat even de ergste rauwe bite er af is
 
Mijn eerste pizza was een calzone geworden na het worstelen om hem van mijn schep af te krijgen
Mijne een scrambled pizza.
Maar dat was eigenlijk de tweede.
De échte eerste zit nog ergens aan de keuken geplakt

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan