Beef en Steak

Pizza Hotdogs met Pepperoni's (Spaanse pepers)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter NasQ
  • Startdatum Startdatum
 
 
 
 

NasQ

Gemarineerd
Berichten
1.220

Pizza Hotdogs met Pepperoni's​

Ik zag laatst dat het onderwerp van de maandelijkse fotowedstrijd Hotdog's was, toen ik net mijn Bacon Weenies had gemaakt. Had ik dit eerder geweten, had ik daar hotdogs In plaats van knakworsten voor gebruikt! Maar goed, gelukkig had ik ook nog wat pizzadeeg liggen en dit ideetje was ik een tijdje terug ook tegen gekomen, dus kon het mooi gecombineerd worden om deze maand toch nog mee te doen aan de fotowedstrijd!

Wat heb je nodig?

- 1 pot hotdogs
- pizzabolletjes (75 gram per stuk werkte bij mij perfect)
- Semola
- 1 pot pepperoni scharf (zo haal ik ze in Duitsland, in Nederland zijn het gewoon groene pepers in een pot)
- Nog wat krokante uitjes
- en uiteraard mosterd!

Pak een pizzabolletje en dep deze door de semola, hierdoor is het allemaal makkelijker te vormen en blijft het allemaal niet zo plakken. Vervolgens maak je een kleine ovale bodem waar een hotdog in kan "liggen". Eventueel een klein beetje aandrukken zodat hij er echt tussen komt is ook mogelijk. Snij ook de pepers alvast in kleine ringetjes en zorg dat de rest klaar staat.
IMG_3338 2.jpg

Ik heb de pizzaoven gebruikt, maar uiteraard is dit ook mogelijk op een BBQ met pizzasteen. Stook deze goed op en als je steen 200+ is, leg je het geheel erop. Even paar keer draaien en het deeg is al lekker luchtig en je hoort de hotdog al sissen.
IMG_3340 2.jpg


Haal alles eraf, versier met de peperoni, mosterd en krokante uitjes en smullen maar!

IMG_3341 2.jpg
 
Ziet er goed uit Marcel.
Leuke video's maak je ook op youtube trouwens.

De zalm van een plankje met mosterd en suiker eten we graag hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: NasQ
Ik roep plagiaat!

Nee gein, mooie inzending
 
  • Leuk
Waarderingen: NasQ
Ziet er zalig uit Marcel, mooie foto ook die laatste!
 
Terug
Bovenaan Onderaan