BasBQ
Beef en Steak

Pizza di Nosmo

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Pizza stond al een tijdje op m'n todo lijstje maar ik had nog geen steen. Dus toen een grote Duitse winkelketen er eentje in de aanbieding had voor weinig ben ik maar even op fieps gesprongen om er eentje aan te schaffen.

Voor het deeg en de tomatensaus heb ik de recepten van Dominique zoveel mogelijk aangehouden. Als enige aanvulling heb ik nog wat oregano in de saus gedaan.

Eerste slachtoffer: Rustieke pizza carbonara. Het valt nog niet mee om een regelmatig gevormde bodem te maken ???
Pizza1.jpg


Ring of fire in de OTP. Ik had ergens gelezen dat dat het beste was bij het gebruik van een pizza steen, maar misschien ben ik wel abuis. ;)
Pizza2.jpg


Ondanks de witte rand toch wel lekker.
Pizza3.jpg


Vierde slachtoffer. Na nog twee "niet gebeurde" carbonara's was de salami op, dus deze is met ham,uien en bacon.
Pizza4.jpg


Lekker.
Pizza5.jpg


Dunne krokante bodem.
Pizza6.jpg


En niet verbrand. ;D
Pizza7.jpg


En wat vonden we ervan?

Ik was zeer te spreken over de saus en bodem(ondanks dat het een @$#^&*!@ klus is om de bodem een beetje netjes in de juiste vorm te krijgen :mad:).
Volgens de kids waren ze beter dan die van de pizzeria, en dat is toch de grootste beloning die je kunt krijgen. ;D

Volgende keer ga ik houtskool of meer briketten gebruiken, volgens mij moet de steen veel heter worden dan dat ik nu had. Het duurde nu te lang voordat de bodem goed was.

 
Bellisimo!

Ik gebruik altijd anderhalve starter met Dammers.
 
Maar wat een goeie foto van jouw bodem zeg! Die ziet er echt keigoed uit. En het vormen van deeg gaat na een paar keer echt beter, dat beloof ik je. Goed project Piet!
 
mooie pizza's Piet, je hebt flink je best gedaan en het is je goed afgegaan zo te zien
 
De tips en recepten van Domi maakten het verschil ;)
 
:-* dank je!
 
Ziet er goed, heb net van mijn vrouwtje deze steen ook kado gekregen dus ik heb goede hoop bij het eerste gebruik  ;D
 
Lekker pizza's.
Gelijk een idee voor het eten van morgen.hmmm
 
Erg nette pizza's toch voor een eerste keer? Ik zou wel een puntje pie lusten hoor :D
 
Ziet er super uit piet.
 
Dank voor alle complimenten  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan