BasBQ
Beef en Steak

Pizza deel 2

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Vandaag weer pizza gemaakt na het succes van zaterdag. Dit keer meer kolen gebruikt en ik kreeg hem nu ook makkelijk hoger, dus netjes naar de 350?C gestuurd en de eerste pizza gebakken, dat ging prima, kreeg nu ook de bovenkant mooi bruin.
Bij de tweede zag ik de steen uit elkaar klappen toen ik de pizza erop lag. Dus een goede les, de pizzastenen van cadac zijn niet echt tegen dit geweld bestand :D

pizza2-1.jpg


pizza2-2.jpg


pizza2-3.jpg
 
hij krijgt het bij jou echt zwaar te verduren hoor  ;)
 
Dat word sparen voor een BGE steen....
 
Cadac steen heb ik ook. Thanks for de tip!
 
Je hoeft niet zo bang te zijn die temperatuur in je OTX te halen hoor ;) Het leek de hel wel in het ei. Kreeg ook een flashback omdat ik niet lang genoeg de deksel op een kier had gehad, scheelt weer een keer mijn arm harsen ;)
 
Die had jij toch al Domi? Die BGE steen, als mijn geheugen me niet in de steek laat.
 
Kannonnne, jij weet wel van wanten ;)

 
Ik moest hem testen van Gerard, dan wil ik hem ook niet teleur stellen ;)
 
dan is ie tenminste wel op en top uitgetest
 
noskos zei:
Die had jij toch al Domi? Die BGE steen, als mijn geheugen me niet in de steek laat.

Die had ik inderdaad, ik heb hem verkocht aan Hugo, samen met PizzaPeel, toen ik de Ferrari kocht.
 
Wat een geweld he? Wat ik me afvroeg bij het zien van de plaatjes is of de propjes alu folie misschien invloed op het klappen van de steen hebben gehad... Misschien wel uitgesteld ;) of bevorderd...
 
Geen idee, hij is minder heet dan de platesetter daardoor denk ik. Maar het gebeurde toen ik de tweede pizza er op legde, misschien de temperatuurschok die ervoor zorgde dat hij vroegtijdig aan zijn einde kwam.
 
mja jammer... maar hoe moet je nu pizza's bakken op je skottelbraai? :p
 
Ik heb die steen ooit gekocht om brood te bakken in mijn OTG ;) Heb er nooit pizza op gemaakt, zelfs niet op opgewarmd. Gaat wel ten koste van mijn volgende experiment, het bakken van een brood in het eitje. Misschien toch even langs bij de intratuin, kijken wat ze in de aanbieding hebben.
 
De ODC steen bevalt me zeer goed. Is wel een dure, maar met een leuke korting misschien wel goed te doen....
 
Ach als hij daar niet tegen kan had ik dus niet de goede ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan