Beef en Steak

Pizza calzone

 
 
 

Mark b

Stoker
Berichten
413
Eens wat anders,een pizza calzone.
Nu wil ik altijd te snel te veel ingrediënten op een pizza doen dus heb me geprobeerd in te houden.
Kipblokjes in de kipkruiden van versteegen,naar mijn idee de lekkerste voor kip,hierbij 2 zeer fijn gesneden knoflook teentjes en in de pan op de bastard en hierbij wat bacon reepjes zodat verder zout overbodig is.


IMG_7572.jpeg


Toen na een beetje rondvragen de paprika en ui even aangezet zodat deze wat zachter werden ipv er op hopen dat het in de calzone zachter zou worden



IMG_7574.jpeg


Dit bij de kip gedaan en even aan de kant gezet
Deegballen uitgerold (van de Sligro)en de passata er op en vervolgens de kip met paprika en uit
Platte peterselie fijn gesneden en vermengt met tijm,basilcum en oregano


IMG_7575.jpeg


En uiteindelijk mag de kaas natuurlijk niet ontbreken
Daarna het geheel dubbel gevouwen en de resterende passata over de bovenkant heen en hierop weer geraspte kaas

48f3defd-c827-404d-8f53-0cb7635a0dc5.jpeg


Toen begon de twijfel toe te slaan of dit allemaal wel ging goed komen maar toen ging de deksel open………..


IMG_7578.jpeg


Zag er toch aardig uit hoewel de kleur iets donkerder had gemogen dus dat is voor de volgende x


IMG_7579.jpeg


De bodem wel mooi gekleurd omdat ik ze op bakpapier heb laten liggen
De smaak was voor mij echt een dikke 10 al zeg ik dat zelf!
De kleur zoals gezegd kan beter en wat ik ook echt lekker vond was de passata met de kaas er bovenop,heerlijk!
Alle smaken goed vermengt en alles was ook terug te proeven
Kortom dit ga ik zeker weer maken


IMG_7581.jpeg



IMG_7580.jpeg
 
Water loopt me in de mond, ziet er heerlijk uit
 
Ziet er echt geweldig uit ! Zou willen dat ze bij onze pizzaria zo’n calzone verkochten.
 
Even wachten nog...

Lekker man!
 
Poah. Ik had die achterste inderdaad goed gevonden en die voorste nog even laten liggen..
Je hebt kaas en saus op de bovenkant, dat ziet er lekker uit. Volgens mij maken ze normaliter een of twee gaatjes in het deeg bovenop om zo nog wat stoom(en dus vocht) kwijt te kunnen tijdens het bakken.
Maar goed, als ik 't zo lees heb je een winnend recept.. En je kent het gezegde, never change a winning team.
 
Terug
Bovenaan Onderaan