Beef en Steak

Pitten in betonnen blad.

DennisA

Tondelzoeker
Beste,

Ik heb stukjes beton die loslaten van me betonnen blad op me buitenkeuken.
Nu krijg ik allemaal pitten in het blad waar ik me aan stoor.
Is hier iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen of het weer netjes kan maken?

Hartelijk dank alvast.
20250308_100359.jpg
20250308_095840.jpg
20230414_182952.jpg

Het lijkt erop dat de samenstelling van beton niet goed is gemixt. Als dat zo is hoop ik niet dat je kans hebt op breuk/scheuren.🤔

Laatst bewerkt:
Dit zijn grind/ zand nesten, komt inderdaad dat het niet goed gemengd was , ( klonten) waar het cement niet door is gekomen.
Daar komt vocht in en zet uit en brokkelt af , komt ook veel voor in beton plafonds.
Oplossing is de nesten uit pulken en uit zuigen en opvullen cement papje ( beetje zand toevoegen) en na drogen vlak schuren (fijne korrel) . Zal waarschijnlijk nooit 100% onzichtbaar worden ivm kleur verschil.

Dit lijkt idd op een mengfoutje.
Een productiefout dus.
Er zit 2 jaar garantie op het product zelf. Maar blijkt het een productiefout te zijn dan kan de garantie langer zijn.
Ik zou dit toch even bij de verkoper melden zodat ze dit kunnen oplossen.

Hier hetzelfde gehad en toen een epoxy eroverheen laten gieten. Kost een paar euro, maar dan heb je ook wat.

Gaatjes opvullen, schuren en dan een coating over ? Je zal altijd wel wat verschil hebben.

Vroeger veel research over gedaan. Wou een betonnen blad in de keuken (+-15 jaar geleden), maar na het fiasco met mijn gepolierde betonnen vloer, op het laatste moment toch maar gekozen voor natuursteen.

Epoxy coating moet je wel al een specialere voor hebben voor hogere temperaturen (https://polyestershoppen.be/info/temperatuurbestendigheid-van-epoxy), maar is maar tot 145° uiteraard en is de vraag ga je dat halen.

Je kan ook altijd een coatingverf gebruiken als het kleurverschil je zou storen. Maar als je het niet zelf gedaan hebt, naar de verkoper/producent stappen (als dit nog onder garantie is)

@cricque +1: de verkoper weet waarschijnlijk prima hoe dit te fixxen.
m.b.t. epoxy etc altijd goed geholpen door Polyservice.nl

Hmm dat is jammer, en als ik ze uitpulk wat je zeg en dichtsmeer en vlak schuur en ik hem erna goed in de epoxy zet zou dat kunnen helpen? Dit staat ook niet heel mooi met die pitten erin.

Hier hetzelfde gehad en toen een epoxy eroverheen laten gieten. Kost een paar euro, maar dan heb je ook wat.
Wat zijn de kosten om hem in de epoxy te zetten? Is dit goed zelf te doen? En hoe gaat het als de bbq een temp van 300 graden heeft? Gaat dat goed met de epoxy? Bedankt voor je reactie.

Terug
Bovenaan Onderaan