BasBQ
Beef en Steak

Piro v.s. Losse onderdelen.?

Draaispit

Tondelzoeker
Berichten
7
Beste Kamado bezitters zit met een dilemma,of de Piro aanschaffen of lossen onderdelen zoals een rotisserie van spit om fire en een losse pizza steen, wie kan mij het verlossende antwoord geven met zijn ervaring of goede raad., ben in bezit van een Kamado Joe 3.
 
De piro ziet er handig uit. Ik bak vaak pizza’s in de Kamado en het kijken door het raampje zou wel heeeel handig zijn. Nu moet ik het deksel open doen…
Volgens mij is het in totaal niet veel goedkoper om los te kopen dan de piro. Dus als de piro goede kwaliteit is dan zou ik daar voor gaan.
Let wel op dat je de piro jb nodig hebt.
 
Wat een grappig systeem....totaal gemist dat dit bestond :)
Ik heb zelf de pizza steen en een LetsQ spit. Beiden bevallen prima en als ik even snel kijk is deze combi voordeliger dan een Piro...

Maar als je veel pizza's maakt kan ik mij voorstellen dat de Piro leuker is en beter de warmte in de Kamado houdt.

Enige "nadeel" wat is zo snel kan bedenken is dat ik zelf (dat ligt mss meer aan mij) dat soms de pizza om mijn schep blijkt plakken.
Met de deksel kopen kan ik de pizza dan soms een beetje begeleiden op de steen met mn vrije hand.. .met zon deurtje wordt dat wel wat lastiger...


Verder leuk systeem ben benieuwd naar je keuze en ervaring
 
De piro ziet er handig uit. Ik bak vaak pizza’s in de Kamado en het kijken door het raampje zou wel heeeel handig zijn. Nu moet ik het deksel open doen…
Volgens mij is het in totaal niet veel goedkoper om los te kopen dan de piro. Dus als de piro goede kwaliteit is dan zou ik daar voor gaan.
Let wel op dat je de piro jb nodig hebt.
Hoi, de Piro is zeker van goede kwaliteit , maar je moet wel door een klein luikje manoeuvreren met je pizza daarom twijfel ik tussen de twee..
 
Wat een grappig systeem....totaal gemist dat dit bestond :)
Ik heb zelf de pizza steen en een LetsQ spit. Beiden bevallen prima en als ik even snel kijk is deze combi voordeliger dan een Piro...

Maar als je veel pizza's maakt kan ik mij voorstellen dat de Piro leuker is en beter de warmte in de Kamado houdt.

Enige "nadeel" wat is zo snel kan bedenken is dat ik zelf (dat ligt mss meer aan mij) dat soms de pizza om mijn schep blijkt plakken.
Met de deksel kopen kan ik de pizza dan soms een beetje begeleiden op de steen met mn vrije hand.. .met zon deurtje wordt dat wel wat lastiger...


Verder leuk systeem ben benieuwd naar je keuze en ervaring
Ja daar ben ik ook bang voor .. niet dat je een pizza erin stopt en een calzonne eruit haalt ..😁
 
Hoi, de Piro is zeker van goede kwaliteit , maar je moet wel door een klein luikje manoeuvreren met je pizza daarom twijfel ik tussen de twee..
Nou, je hebt 11.5 cm. Dat is ruim zat. Mocht het toch te weinig zijn, dan kan je altijd deksel opendoen en ouderwets erop leggen hè…
 
Wat denk je nu zelf?
Mijn punt is gewoon, voor dat geld koop je beter een pizza oven en een goedkoper spit erbij.

Pizza op de kamado is leuk, maar daar dient hij eigenlijk niet voor.
En wat is dan een redelijke pizza oven? Volgens mij zijn die net zo duur als de piro…

Ik ben voor pizza-ovens hoor, maar als je een Kamado hebt dan kan je daar uitstekende pizza’s op bakken.
 
En wat is dan een redelijke pizza oven? Volgens mij zijn die net zo duur als de piro…

Ik ben voor pizza-ovens hoor, maar als je een Kamado hebt dan kan je daar uitstekende pizza’s op bakken.
Zijn er meerdere, maar de Ooni staat hier door velen goed aangeschreven.
als je met een 12" tevreden bent, en een klein beetje opleg heb je 2 toestellen die doen waarvoor ze gemaakt zijn.

Bijkomend doe je in mijn ogen de kamado pijn door hem zo hoog op te stoken.
Je vilt verslijt er enorm snel van, veel meer kans een op een barst/scheur, houtskool vliegt er door, ...
Het kan wel, maar je merkt aan vele punten dat het niet de bedoeling is.
 
Sja, de ooni kost 300, letzq spit rond de 200.
Denk dat het een betere combi is, maar wel een fors tikkie duurder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan