Op 2e Pinksterdag weer thuis en dus....de WSM draaide op volle toeren, brandstof was een mix van ecobrasa's en flamy.
Rookhout: 4 stukken kersenhout.
Ik had nog wat MOINK ballen in de vriezer liggen en vanochtend na terugkomst uit Bergen NH met de Foodsaver even via vacumeren een versneld marineer proces doorgevoerd met 3 slabben ribbels.
Gisteren op TS een busje Blues Hog dry rub meegenomen en deze op 1 van de slabben gebruikt naast mijn favoriete Plowboys Yardbird Rub.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat na proeven van de gerookte ribbels uit naar de Plowboys, ik vond de Blues Hog wat te mild. Butt Rub is het andere uiterste, die is juist wat scherper dan Plowboys Yardbird.
Hier zijn wat sfeerfoto's, ook de kleinkinderen genoten weer van de MOINK balls! Zij zijn mijn lieftse jury
de MOINK en de ribbels in het plastic
na 2 uur vacu?m marineren
en hup, om 11:00u konden we van start!
ribbels en balls in de glaze (Blue Hogs barbecue saus)
de ribbels op de plank!
en gesneden...
1 MOINK ball vergeten te glazen...
1e jurylid
en hier het 2e
zonder commentaar!
tja en dan blijft er niet veel meer over dan enkele botjes
Rookhout: 4 stukken kersenhout.
Ik had nog wat MOINK ballen in de vriezer liggen en vanochtend na terugkomst uit Bergen NH met de Foodsaver even via vacumeren een versneld marineer proces doorgevoerd met 3 slabben ribbels.
Gisteren op TS een busje Blues Hog dry rub meegenomen en deze op 1 van de slabben gebruikt naast mijn favoriete Plowboys Yardbird Rub.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat na proeven van de gerookte ribbels uit naar de Plowboys, ik vond de Blues Hog wat te mild. Butt Rub is het andere uiterste, die is juist wat scherper dan Plowboys Yardbird.
Hier zijn wat sfeerfoto's, ook de kleinkinderen genoten weer van de MOINK balls! Zij zijn mijn lieftse jury
de MOINK en de ribbels in het plastic
na 2 uur vacu?m marineren
en hup, om 11:00u konden we van start!
ribbels en balls in de glaze (Blue Hogs barbecue saus)
de ribbels op de plank!
en gesneden...
1 MOINK ball vergeten te glazen...
1e jurylid
en hier het 2e
zonder commentaar!
tja en dan blijft er niet veel meer over dan enkele botjes
Laatst bewerkt: