Beef en Steak

Pimping de WSM, wat vraagjes.

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
7.056
Beste BBQ-Vrienden,

Ik heb een ongebruikte middenkolom en deksel van een Weber Smokey Mountain 57 gekregen van een vriend. Hij is ongebruikt maar niet onlangs aangeschaft. Los van een laag stof en wat kleine roestplekjes langs de rand waar het deurtje straks overheen valt zijn beide onderdelen in nieuwstaat maar ik weet dus niet hoe oud.

Nu heb ik al een heersende WSM achter in de tuin en wil ik de nieuwe onderdelen toevoegen aan die oude en zo de boel wat opfrissen voor het naderende koud rook seizoen. De thermometer staat vast op 80°C (ook vandaag) dus wil ik vervangen en ik ga bij een tuincentrum nieuwe steuntjes bestellen waarop de waterpan en de roosters steunen.

Nu komt het, het lijkt erop dat bij deze 'nieuwe' middenkolom het gat voor de doorvoer van probes ontbreekt. Prima want ik gebruik dat niet voor koud roken en die rubberen dop wordt toch alleen maar schmutzig, maar ik was benieuwd, is Weber daar mee gestopt eerder of later? Mijn WSM-57 van ca. 10 jaar oud heeft die doorvoer (nog of al) wel.

Ik ga mijn houten handvatten en de luxere rvs deur over zetten op de nieuwere onderdelen dus het beloofd een leuke herfst te worden.

Hartelijke groeten,

Sander
 
Volgens mij zijn die "grommets" in 2014 geïntroduceerd.
(heb er eentje uit 2015 volgens mij)
 
Laatst bewerkt:
Voor alle zekerheid Bernhard, op de Weber website zijn die grommets een sparepart die dat gat deels afschermd zodat je een doorvoer hebt voor je probes. Mijn punt is dat ik volgens mij bij deze middenkolom heel dat gat mis... dus heb ik ook geen grommet nodig. Bedoel jij dat ook?
 
Bij mijn 57 WSM zit geen doorvoer in het middenstuk. Zal van de week eens kijken hoe oud hij is. Tweedehands aangeschaft 🤣.

De mijne staat ook in de planning om gereviseerd te worden. De steunen heb ik al thuis. Heb de thermometer al vervangen voor een iets groter model.
 
Heb de thermometer al vervangen voor een iets groter model.

Interessant, past die thermometer dan nog in die 'bevel' die standaard op de deksel zit? Is dat een Weber thermometer? Ik ben blij met tips Frits.
 
yep ik denk dat je een onderdelen hebt gekregen van ouder type, van voor 2014.
Toen had wsm nog geen gat voor een probe
 
Best leuk, dank je!
 
IMG_4075.jpeg


Moest het gat wel verder uitboren, maar van een meter of twintig kan ik de temperatuur nog zien 🤣
 
Mooi ingetogen ook... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan