Beef en Steak

Pieter stelt zich voor

• Onderwerp starter Onderwerp starter p0ng
  • Startdatum Startdatum

p0ng

Tondelzoeker
Toch maar lid geworden van het forum :) Afgelopen vaderdag heb ik een (Jamie Oliver Classic 57cm) BBQ gehad, en ben meteen fanatiek ad slag gegaan. Heb al veel geleerd door mee te lezen op dit forum. Het lijkt me toch leuk om wat actiever deel te nemen aan dit forum. Daarom meteen maar boter bij de ribs:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

De regen mocht de pret niet drukken vandaag. Ik heb baby back ribs in 2 smaakjes gemaakt. 1tje met de Nomu BBQ rub en BBQ sauce, en een aziatische variant afgemaakt met boter, ketjap, knoflook en citroen. Bijna 3 uur op 110 graden met wat houtsnippers laten roken. Daarna wat vocht erbij en een uurtje wat warmer (tegen 140 graden) in folie. Het vlees was 88 graden toen het goed voelde. Vlak voor het eten gelakt en onder de gril opgewarmd. Was smullen.

Vind het wel lastig om deze BBQ goed op temperatuur te houden. Heb ook onwijs veel houtskool nodig (bijna 1kg voor deze sessie). Ben stiekem aan het ori?nteren op keramisch.

Hoi Peter,
Mooie openingspost die je plaatst, welkom bij het BBQ Genootschap!
En keramisch, tja :D

Welkom Pieter, mooie introductie!  Vind 1 kilo briketten niet veel, gebruik vaak een kleine drie kilo per keer

Frits zei:
Welkom Pieter, mooie introductie!  Vind 1 kilo briketten niet veel, gebruik vaak een kleine drie kilo per keer

Thanks Frits. Ik heb echt houtskool gebruikt. Ongeveer een halve zak van 3kg. Na 1,5 uur begon de temperatuur al langzaam te zakken. Heb de deksel dicht laten zitten, en het toch nog volgehouden rond de 100 graden. Moet er toch meer in doen volgende keer denk ik. Is low and slow sowieso mogelijk zonder briketten?

Van harte welkom! Leuke binnenkomer zo!

hoi Pieter,
welkom bij dit edele genootschap

Van harte welkom hier Pieter!! Nice pic's!!

Terug
Bovenaan Onderaan