BasBQ
Beef en Steak

Picanha

B

Barbie Q

Gast
Hallo allemaal,

Wij willen zaterdag Picanha op de bbq gooien. Nu verkopen ze bij onze slager Franse limousin picanha en picanha van welsh beef. Wie heeft hier ervaring mee? Wat is lekkerder? Normaal bestellen we bij B&S maar zag dit voorbij komen en dacht misschien is dit ook lekker?
 
Hoi Barbie, ik bestel ook altijd mijn picanha bij b&s (USA grain-fed) en die is hemels. Ik heb helaas geen ervaring met de 2 soorten picanha's die je noemt. Sorry... Ik heb er eerlijk gezegd ook nog niet van gehoord. Succes =D>
 
Ik ben een groot fan van Welsh beef, maar zeker ook van het Limousin rund!!!!

Van beiden nog geen picanha gehad, maar al het andere is altijd uitstekend (mits goed verstorven!!!!)

Gr. Erwin
 
ik zou het stuk nemen met de beste marmering
 
Richard +1
 
Richard + 2
Limousine zou mijn keuze. Zijn
 
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik voor Welsh beef ga omdat deze iets meer gemarmerd zou zijn. Ennuh, ik heb een kort voorstel rondje gedaan  ;)
 
Pica?a komt qua kauwbaarheid meer in de buurt van entrec?te dan biefstuk, dus je kunt het beste gaan voor de mooiste marmering. Ook snijden ze in Nederland het staartstuk soms wat verder af. Er is een verloop in malsheid vanaf de punt naar achter. Over het algemeen is de eerste 1,5 kilo goed te gebruiken als 'steak' vlees, daarna is het maar in hoeverre je persoonlijke voorkeur gaat voor malsheid.
Bij de Hanos verkopen ze australisch grain-fed pica?a's van ca 1 tot 1,5 kilo. Die zijn erg goed, maar ik weet niet welk soort rund ze daarvoor gebruiken.
Prijs is daarvoor is ca 2 tientjes per kilo en je eet je vingers erbij op.
Ik ben benieuwd hoe de Welsh beef je bevalt, die heb ik nog nooit gehad voorver ik weet, dus post er maar een mooi verhaaltje over als je 'm gebakken hebt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan