BasBQ
Beef en Steak

Picanha

totziens

Tondelzoeker
Berichten
11
Ik moet echt een keer een Makro pasje regelen maar tot die tijd moet ik het bij de AH houden. Maar wat zie ik daar tot mijn verbazing liggen nog niet voorgesneden stukken picanha van rond de 1 kilo met 25% korting wat dus betekende dat ik 1,1kg picanha voor een luttele ?19 euro kon meenemen

XLw4S2O.jpg


Nou voor die prijs wil ik best eens een gokje wagen

0CCuygJ.jpg


De vetkap ingesneden en ingesmeerd met zeezout, knoflook, rozemarijn en olijfolie

AiQXcgL.jpg


Indirect op de bbq tot 47 graden

FTaNgSr.jpg


Daarna afvlammen, de vlammen werden nog wel iets imposanter dan dit maar daar heb ik geen foto van omdat ik toen moest opletten de schutting niet in de fik te steken, volgende keer de bbq ergens anders neer zetten denk ik.

CH4EEh8.jpg


Perfecte garing, medium-rare door het hele stuk vlees.

Dus ik was tevreden, ook nog de sateh van Danbras (damn wat zijn die lekker) en de bierworst van Noskos gemaakt, weer een geslaagde run.
 
Leuk he vlammen bij je schutting? Is mij ook eens overkomen haha.  ;)
 
Ziet er goed uit!
 
santino zei:
Leuk he vlammen bij je schutting? Is mij ook eens overkomen haha.  ;)

ja en het is nog niet eens mijn schutting maar die van mijn vriendin (we waren in haar tuin) die vond het een minder leuk schouwspel, gelukkig maakte het vlees een hoop goed
 
Picanha is heerlijk!! :D
 
Nog nooit gemaakt.. Gaat op de todo list!
Ziet er heerlijk uit :D
 
de AH bij ons heeft ook regelmatig "Mahima "uit Urugay , ook een mooi stuk vlees
 
Kun je deze picanha aanraden in vergelijking met die van de beefensteak?
 
santino zei:
Kun je deze picanha aanraden in vergelijking met die van de beefensteak?
Het lijkt me dat je het kwaliteitsverschil in zekere mate wel merkt, maar of het het geld extra waard is, is dan maar de vraag.
 
santino zei:
Kun je deze picanha aanraden in vergelijking met die van de beefensteak?

Dan moet ik eerst die van beefensteak proberen, wat mij totaal geen probleem lijkt ;)
Maar was prijs kwaliteit een prima stuk vlees, ik kan hem jammer genoeg dus "nog" niet met andere vergelijken
 
Dat is een heel mooi stukje vlees geworden! Hulde.
Als de schutting in de hens gaat ben je dan indirect aan het roken of hoe moet je dat zien whoehahaha
 
Picanha altijd goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan