Beef en Steak

picanha

• Onderwerp starter Onderwerp starter Leo
  • Startdatum Startdatum

Leo

Forum Meubilair
gisteren een bbq voor 20 man,
er is heel erg veel niet gebeurd maar wel de picanha. Ik had dit nog nooit gemaakt en het stond heel hoog op mijn lijst om eens te maken.

De picanha alleen met pezo bestrooit, verder niks mee gedaan.

toen eerst indirect op de bbq tot een kerntemperatuur van 50 graden

bij de 50 graden de picanha boven de briketten gelegd om hem rondom even lekker dicht te schroeien en voor het betere vlammen werk

Omdat mijn vuur verstikte duurde het even voordat hij weer heet genoeg was en ik het vlammenwerk vast kon lekkegn, daardoor was het iets te ver door geggaard met nog wel heel prima

bedankt voor het kijken

Heerlijke vlammen Leo, had graag een stukje geproefd!

dit hou ik er ook zeker in Frits, is gewoon een heel lekker stuk vlees.

Heb vanmiddag maar snel 10 dozen ecobrasa besteld, vind die van de Sligro echt niks  :-[

Aii.. dit is niet gezond voor mijn maag net voor etenstijd.  Ziet er goed uit!

Lekker hoor Leo.
Picanha is zeker een prachtig stukje vlees (en spectaculair voor aanwezige gasten :) )

Mac

Mooi stukje vlees Leo!

Ik doe picanha altijd tot 45C indirect en dan nog heel even boven een nucleair heet vuurtje tot een kern temp van 52 a 53C. Dan is hij mooi medium (gaart nog wat na).

Wow.... blijft spectaculair zo'n Picanha. jammer van je kolen idd

Het blijft een heerlijk stuk vlees! Ik hou het op de 46 graden en dan ff in de vlammen om af te grillen, dan is die heerlijk rood en krispy!

ik had hem dus al zoiezo eerder boven de briketten moeten leggen,dan is ie ook wat mooier rose van binnen denk ik

Ohhh, lekker lijkt me dat!

Mooie repo Leo, prachtige vlammen ook en de picanha zal zeker gesmaakt hebben.
Hier moet dat ook nog eens gemaakt worden.....verlang er vurig naar  :D

structor zei:
RedFox zei:
Mooie repo Leo, prachtige vlammen ook en de picanha zal zeker gesmaakt hebben.
Hier moet dat ook nog eens gemaakt worden.....verlang er vurig naar  :D
Dat kan niet later dan aanstaand weekend worden jou kennende  ;D
Normaliter zou je wel eens gelijk kunnen hebben gehad Emiel, maar heb komend weekend weinig tijd, zit zondag in een blauwe bus met vleugels (=citaat Nosmo :D)
En als ik zaterdag de tijd heb moet ik nog iets speciaals met rund gaan doen voordat de maand voorbij is.

Picanha = zooooooooooooo lekker!!! :P
Ik doe 47 kern en dan de fik erin!! ;D

Het echte bbqen met vlammen :)

Picanha blijft toch een van mijn favorieten en wat een prachtige vlam! Zo hoog heb ik ze nog niet gekregen, heb je je haar nog? ;)

Owww wat lekker, ik heb de picanha zaterdag jl voor het eerst gemaakt wat een mooi stukkie vlees om te Q-en.

Deze ziet er uit om zo een plakkie van te pakken

Terug
Bovenaan Onderaan