Beef en Steak

Picanha (tijd) vraag

Pullie

Tondelzoeker
Goedemorgen,

ik heb voor de 3 gasten (en eigen gezin) voor vanavond een picanha van bijna 2kg (picanha met dij dus)

ik wil hem op de offset leggen op 125 graden tot 48 kerntemperatuur, vervolgens direct tot 56 graden en laten rusten.

heeft iemand een idee hoe lang het nodig heeft? komt niet heel nauwkeurig maar wil in verband met kleine kinderen niet te laat eten.

gr. Paul

Voor een kleiner stuk van 1,2 kilo kan je al wel drie kwartier tot een uur rekenen, met daarna nog direct en rusten. (Dus al snel 1,5 uur). Dus als je om 18 uur wil eten, zou ik toch al snel voor 16:30 uur er op leggen. Hangt ook af van hoe laat je uiterlijk aan tafel wil met het hoofdgerecht.
Maar goed, ieder stuk & bbq is weer anders. Dus het kan opeens ook sneller gaan dan gepland.

Ik zou zelf voor een wat lagere kerntemperatuur gaan overigens, ivm het risico van doorslaan. Met zo’n groot stuk heb je toch altijd gedeeltes, die al meer ‘done’ zijn.

Als je hanteert wat je opgeeft zou ik op 1,5 tot 1,75 uur gokken.
Maar uiteraard met een slag om de arm van ca 15 minuten.

Begin ook op tijd met voorbereiden en het aansteken. Ze geven wat wind af vanavond dus hou er even rekening mee voor het geval je niet beschut staat

Bedankt voor de info! Ik zal de kerntemperaturen iets minder doen, ik gok dan op een totaal van een kleine 2 uur totale bereiding

Terug
Bovenaan Onderaan