Beef en Steak

Picanha steaks

Freek

Vuurmaker
Bij de plaatselijke slager waar ik regelmatig vlees haal was dit weekend de Picanha in de weekend deal.

Deze gesneden in steaks en gegrild tot 58 graden en daarna nog even laten rusten.
Ondanks ze iets minder rosé waren als ik had gehoopt waren ze toch lekker mals.

IMG_0614.jpeg

IMG_0615.jpeg

IMG_0616.jpeg

IMG_0617.jpeg

IMG_0618.jpeg

IMG_0619.jpeg

Ziet er toch smakelijk uit? 58 gr is ook niet echt rose meer hoor.
Dan zou je m beter rond de 52 gr er af moeten halen.

Als 58 je mikpunt is kan je de dunne lapjes er beter eerder afhalen. Tijdens het rusten gaart het vlees best nog wel door... maar het is een mooie smakelijke korst zo!

Ziet er lekker uit hoor! He wat jammer nu moet je ze zeker snel nog x maken wat een straf 😁

vind zelf picanha wat lekkerder als het rond de 58 graden zit als daaronder. Maar idd. Goed excuses om het nog een x te doen en te vergelijken 😎

58 graden en dan nog even rusten...dan is het rosé er wel vanaf idd

Maar evengoed mooie steaks hoor

Om te beginnnen, ze zien er prima uit.
Ikmweet nuet welke garing je wou hebben, maar bij 58C eraf is wel hoog. Zeker als,ze nog 2 á 3 graden nagaren.

Om te beginnnen, ze zien er prima uit.
Ikmweet nuet welke garing je wou hebben, maar bij 58C eraf is wel hoog. Zeker als,ze nog 2 á 3 graden nagaren.
Het was eigenlijk meer de vraag wat ik verwacht had, dat was iets meer een roze kleur.
Had wat op internet zitten kijken naar recepten en foto’s en las dat de meeste mensen voor medium ‘m ergens tussen de 55 en 60 graden te houden. Ik heb ‘m bij 58 eraf gehaald en dan zal ‘ie nog wat doorgegaard zijn, volgende keer wat eerder eraf halen uitproberen.

Maar hij smaakte er absoluut niet minder om hoor.

Terug
Bovenaan Onderaan