Beef en Steak

Petromax FT6 of FT9

Kevin-B

Tondelzoeker
Ik ga mijn eerste DO kopen om eindelijk eens een stoofpotje te maken op de BBQ.

Nu twijfel ik tussen de Petromax FT6 (5.5l) of de FT9 (7.5l).
Beide zullen wel lukken op de bastard large, maar wat is het handigst...

Ben bang dat de grote soms te groot zou uitvallen, zeker als ik het deksel als skillet wil gebruiken.
Anderzijds maak ik een stoofpotje liefst om meerdere keren te kunnen van eten, dus best zo groot mogelijke inhoud :D

Ik zou eentje nemen zonder pootjes, maar als ik de DO eventueel rechtstreeks op de deflectorstenen wil plaatsen in de bastard ben ik misschien beter MET pootjes?

Wie helpt de knoop doorhakken? ;)

FT9, echt een mooie maat.
Kan je met lekker warm weer ook een prachtige mossel maaltijd in knutselen.
Size does sometimes matter!

Ben bang dat de grote soms te groot zou uitvallen, zeker als ik het deksel als skillet wil gebruiken.

Die deksels zijn identiek. 9 is hoger dan de 6 maar verder dezelfde maat deksel. Ik heb beide maar als je vaak en graag stooft, ga voor de 9!

Voor hoeveel personen / porties wil je een stoofpot maken.
Te groot is niet prettig.
Voor 6 personen is de FT6 al heel handig.

Tip.
Kijk eeens bin de welkoop voor een 2,5 ltr keteltje van de Windmill.
Prima formaat om eens mee te gaan oefenen.

Is voor 5 personen, maar de bedoeling is om een grote portie te maken zodat we er meer dan één keer kunnen van eten. :)

Mijn keuze zal altijd de grootste zijn. Je zal nooit problemen met te veel ruimte hebben maar eerder ruimte te weinig als je de FT6 kiest.
En als je hem op je deflectorplate wil zetten zou ik zonder pootjes nemen. Dan komt de warmte beter door en krijg je geen puntbelasting op je steen, dit zou mogelijk een gebroken steen op kunnen leveren bij een volle DO.

Daar heb je wel een punt met het gewicht op de stenen.
Is misschien een minder goed idee... :giggle:

Daar heb je wel een punt met het gewicht op de stenen.
Is misschien een minder goed idee... :giggle:
Zou wel zeker kunnen zonder de pootjes. Dan is het gewicht beter verdeeld, maar dat hangt ook van de dikte van je steen af natuurlijk

Terug
Bovenaan Onderaan