BasBQ
Beef en Steak

Peko briketten

 
 

man_of_magic

Vuurmaker
Berichten
73
Morning,

Ben van plan morgen wat brandstof in te slaan bij onze sponsor Vuur & Rook (10 % afhaalkorting  B-), koffie staat klaar  ;) ). Zag dat ze ook Peko briketten hebben Iedereen is altijd te spreken over de houtskool van Peko maar heeft iemand ervaring met de briketten?


 
Nee nog nooit gebruikt, zijn het houtskool briketten?
 
Voor die prijs is het het proberen waard.
 
Gisteren uitgeprobeerd, deden het goed. Constante temp. Ik heb er een run van 6 uur mee gedaan en toen waren de briketten nog niet klaar mee , maar ik wel Misschien een leuke briket om in de vergelijkingstest op te nemen.....
 
man_of_magic zei:
Gisteren uitgeprobeerd, deden het goed. Constante temp. Ik heb er een run van 6 uur mee gedaan en toen waren de briketten nog niet klaar mee , maar ik wel Misschien een leuke briket om in de vergelijkingstest op te nemen.....

dan moet je een dikke kg naar Frist opsturen, kan hij ze testen
 
Omdat bij de Hanos het houtskool op was heb ik een zakje van deze briketten meegenomen.
De vuurkorf in mijn BGE L driekwart volgegooid en aangestoken.

Het rookt meer dan houtskool in het beginmaar dat is na een uurtje weer voorbij.
Ik kreeg de temperatuur bijna niet onder de 150 graden.
Met de onderste schuif volledig dicht en de bovenste op een kiertje kreeg ik de temperatuur in het ei naar 125 graden.

Maar waar ik verbaast over ben is de sessie duur. Dik 48 uur op gemiddeld 130 graden!!!  :-O
Ook erg weinig temperatuursverschillen tijdens de sessie.

Het nadeel is de hoeveelheid as.
Dit is 10 x meer dan bij houtskool.
Dit maakt het regelen van de temperatuur vrijwel onmogelijk tegen het einde van de sessie.
 
Mosseltje zei:
Omdat bij de Hanos het houtskool op was heb ik een zakje van deze briketten meegenomen.
De vuurkorf in mijn BGE L driekwart volgegooid en aangestoken.

Het rookt meer dan houtskool in het beginmaar dat is na een uurtje weer voorbij.
Ik kreeg de temperatuur bijna niet onder de 150 graden.
Met de onderste schuif volledig dicht en de bovenste op een kiertje kreeg ik de temperatuur in het ei naar 125 graden.

Maar waar ik verbaast over ben is de sessie duur. Dik 48 uur op gemiddeld 130 graden!!!  :-O
Ook erg weinig temperatuursverschillen tijdens de sessie.

Het nadeel is de hoeveelheid as.
Dit is 10 x meer dan bij houtskool.
Dit maakt het regelen van de temperatuur vrijwel onmogelijk tegen het einde van de sessie.

Van plan om zaterdag naar de Hanos te gaan voor PEKO houtskool. Vooraf maar even bellen dus of ze hebben liggen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan