BasBQ
Beef en Steak

paling roken

ernst

Sprokkelaar
Berichten
44
geprobeerd wat foto's te maken van het roken van 5 kilo paling.
gerookt op eiken en beukenhout.
half uur te drogen gehangen met het deksel een stuk open , daarna een uur met de klep dicht op gemiddeld 50graden gerookt.
eind conclusie om je vingers bij af te likken zo lekker en zacht.
4hzl12.jpg

25ggvv4.jpg

25ey06t.jpg

wwdcw5.jpg

2ykevr4.jpg
 
dat ziet er heel erg goed uit, leuk je rookoven op een onderstel van een rolstoel als ik het goed heb gezien  :)
 
Ziet er goed uit!! Als je wilt dat ik moet komen proeven doe ik dat!! :D
 
Leo zei:
dat ziet er heel erg goed uit, leuk je rookoven op een onderstel van een rolstoel als ik het goed heb gezien  :)
nee geen rolstoel al was dat ook een prima idee geweest
doe het met wat er aan "oud" ijzer binnen kom
2 fietswielen omdat ik ook regelmatig op locatie rook
oude schommel poten
oude boiler
oud expansievat
bouten moeren schroeven van wasmachines en je heb een rookton
 
50 graden gemiddeld lijkt me een beetje koel (ik rook ze meestal bij ca 80 graden), maar als ze lekker waren...dan waren ze lekker. En ze zien er prima uit!
Ik blijf me verbazen over die paling. Afgelopen weekend zag ik weer gerookte palingfilet liggen bij onze lokale visboer en die wil daar toch zo'n 5,50 per ons voor zien. Lang leve het zelf roken! :)


 
El Fumarole zei:
50 graden gemiddeld lijkt me een beetje koel (ik rook ze meestal bij ca 80 graden), maar als ze lekker waren...dan waren ze lekker. En ze zien er prima uit!
Ik blijf me verbazen over die paling. Afgelopen weekend zag ik weer gerookte palingfilet liggen bij onze lokale visboer en die wil daar toch zo'n 5,50 per ons voor zien. Lang leve het zelf roken! :)
hoor ik meer maar met de ervaring bij deze rookton geeft deze temperatuur een prima smaak en garing
met makreel roken ga ik nog lager (als het lukt) dan een gemiddelde van 40 graden om te voorkomen dat de buiken open gaan staan en het zo gezonde vet er uit druipt .
 
ernst zei:
El Fumarole zei:
50 graden gemiddeld lijkt me een beetje koel (ik rook ze meestal bij ca 80 graden), maar als ze lekker waren...dan waren ze lekker. En ze zien er prima uit!
Ik blijf me verbazen over die paling. Afgelopen weekend zag ik weer gerookte palingfilet liggen bij onze lokale visboer en die wil daar toch zo'n 5,50 per ons voor zien. Lang leve het zelf roken! :)
hoor ik meer maar met de ervaring bij deze rookton geeft deze temperatuur een prima smaak en garing
met makreel roken ga ik nog lager (als het lukt) dan een gemiddelde van 40 graden om te voorkomen dat de buiken open gaan staan en het zo gezonde vet er uit druipt .
Dat klinkt dan als iets om ook eens te proberen. thx.
 
Terug
Bovenaan Onderaan