BasBQ
Beef en Steak

Outdoor Chef side table en dekselhouder op een Weber: iemand ervaringen?

 
 

Northguy

Vuurmaker
Berichten
71
Hallo,

Wie o wie is er bekend met de Outdoorchef side table en dekselhouder? Ik merkte bij het glazuren van mijn kip dat een tafeltje er bij wel erg handig is. Daarnaast vond ik dat je aardig goed  moet opletten met het weghangen van het deksel met behulp van de haak aan de binnenkant. Nu was ik wat aan het rondstruinen op het internet en kwam twee mooie aanbiedingen van Outdoor Chef producten tegen. Namelijk de dekselhouder en een side table. Beiden voor een fractie van de prijs wat Weber er voor vraagt. Ze zouden gewoon moeten passen op een Weber , zegt men. Maar is er ook iemand die uit eigen ervaring kan zeggen: Ja dat is handig, of Nee: dat moet je niet doen, want.... ?

Zie hier de producten:
 
Dag Bert,

Ik probeer niets te verkopen, maar te kopen. Ik wil graag wat info met betrekking tot deze accessoires. Ervaringen of deze zaken nuttig zijn/passen of dat ik ondanks het prijsverschil toch beter Weber original zaken kan aanschaffen. Mijns inziens is de Materiaal sectie de juiste plek voor zo'n vraag?
 
Ik heb zelf een ODC rover 570, zonder zijtafel. De deksel zit aan een scharnier, dus een houder heb je dan niet nodig. Die zijtafel heb ik ook wel eens naar gekeken, maar het leek me niet zo'n hele stevige oplossing. Dan kun je m.i. beter een klaptafeltje naast je BBQ zetten, of de hele kogel in een tafel inbouwen. Maar als tussenoplossing lijken die zijtafeltjes mij dus matig.
 
Bij mijn outdoorchef easy charcoal 570 zat zo'n gereedschaprek om aan je ketel te hangen, zelfde haakprincipe als dat tafeltje. Ik merk dat je behoorlijk veel meer (ongecontroleerde) trek in je ketel krijgt dan wanneer ik dit rekje weg laat. Wat een voordeel is, is dat je temperatuur probe draadjes niet geplet worden als je die langs zo'n haakje legt :-D
 
Met de Side table heb ik geen ervaring, mat de dekselhouder wel.
Bij mijn exemplaar zaten de haakjes om hem aan de ketel te hangen niet niet mooi rond.
Waardoor de deksel niet goed meer afdicht.
Na wat buigen om de pasvorm te verbeteren kwam die erachter dat die dat niet fijn vond en brak af.
Ik heb dus nu die van Weber naar alle tevredenheid.
 
Northguy zei:
Hallo,

Wie o wie is er bekend met de Outdoorchef side table en dekselhouder? Ik merkte bij het glazuren van mijn kip dat een tafeltje er bij wel erg handig is. Daarnaast vond ik dat je aardig goed  moet opletten met het weghangen van het deksel met behulp van de haak aan de binnenkant. Nu was ik wat aan het rondstruinen op het internet en kwam twee mooie aanbiedingen van Outdoor Chef producten tegen. Namelijk de dekselhouder en een side table. Beiden voor een fractie van de prijs wat Weber er voor vraagt. Ze zouden gewoon moeten passen op een Weber , zegt men. Maar is er ook iemand die uit eigen ervaring kan zeggen: Ja dat is handig, of Nee: dat moet je niet doen, want.... ?

Zie hier de producten:
Heb je de dekselhouder toevallig nog gekocht? Zo ja, past deze op je Weber?
 
Die dekselhouder past prima. Het tafeltje vind ik zelf niets.
 
Toen ik nog een Weber had, heb ik ook doe dekselhouder van Outdoorchef gekocht. Werkt als een tierelier. Tafeltje heb ik nooit gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan