Beef en Steak

Ossenhaas, kogelbiefstuk of runderbiefstuk?

Gilles

Stoker
Aanstaande woensdag is het 50% korting op diepvriesvlees bij de Makro en ik wil graag wat lekker vlees in de diepvries gooien. Niet alleen voor de BBQ, maar ook gewoon voor in de pan de rest van het jaar.

Ik kwam o.a. tegen;
- Diviande Ossenhaas tournedos
- Diviande Ossenhaas puntjes (volgens mij even mals als tournedos, maar te klein om tournedos te heten, toch?)
- Diviande Kogelbiefstuk
- Diviande Runderbiefstuk ==> 'gewoon' biefstuk?

Welk vlees is nu een aanrader en welk moet ik lekker laten liggen in de diepvries?

p.s.; Westfleisch "15 varkens spareribs" (ongemarineerd) --> is dit de blauwe doos waar iedereen het over heeft?

De spare-ribs in de blauwe doos zijn te herkennen aan... de blauwe doos  :P
Geen idee het deze zijn.
Wat betreft de genoemde vleessoorten, voor mij te mager (dus weinig smaak).
Ik zou zoeken naar bavette, picanha of rib-eye

Thanx voor de tip!

Deze doos dan?
IMG_20150927_141351.jpg

Ceriel zei:
De spare-ribs in de blauwe doos zijn te herkennen aan... de blauwe doos  :P
Geen idee het deze zijn.
Wat betreft de genoemde vleessoorten, voor mij te mager (dus weinig smaak).
Ik zou zoeken naar bavette, picanha of rib-eye
+1 En..... tri-tip

morgen eens gaan kijken of ze dit vlees bij de makro hebben...

ff goed naar factuur kijken, bij mij zat niet overal korting op! hebben ze handmatig hersteld.

en ik had 4 T-bones en er stond er maar 1 op  :P

En deze gaat er morgenochtend op  :D

Ik was natuurlijk aan het einde van de dag daar, dus heb niet zo veel gekocht;
- een 2.4kg Tomahawk steak (yeah!)
- 2 dozen hamburgers van 200gr/stuk

Een (hele) ossehaas uit Argentinie van 2kg volgens mij met 'ketting' of zoiets, dat moet ik nog ff uitzoeken als ik hem ga bereiden hoe ik die eraf haal.

Beginners vraagje: Heeft de Makro (omdat ik dit bedrijf het meeste hoor op dit forum) betere kwaliteit vlees dan bv de Sligro?? Ik heb wel eens gelezen dat de varkens ribben van de Sligro magerder zijn dan die van de Makro. Maar geld dit voor meer stukken vlees??

Corporal zei:
Beginners vraagje: Heeft de Makro (omdat ik dit bedrijf het meeste hoor op dit forum) betere kwaliteit vlees dan bv de Sligro??

Volgens mij is de Sligro vrij recent met een andere/nieuwe slager gaan werken (Kaldenberg) en is de kwaliteit van het vlees enorm gestegen. De sortering is in ieder geval goed (er is zelfs dry aged beef te krijgen). Ik zou er op dit moment eerder voor kiezen om naar de Sligro dan naar de Makro te gaan, inboedel geval voor vers.

Sligro werkt al weer een tijdje met Kaldenberg. Ik ga sowieso graag naar de Sligro voor vlees, maar dat komt vooral omdat ze ook wild hebben van Ruig en daar word ik altijd errug blij van. De Hanos heeft trouwens ook een ok? slager met Van der Zee.

Terug
Bovenaan Onderaan