BasBQ
Beef en Steak

opwarmen pp

 
 

miep

Pitmaster
Berichten
805
Beste allemaal,

Hoe kun je het beste pp opwarmen. Ik wil het een dag voor gebruik maken, maar vraag me af hoe ik het beste kan opwarmen. Zijn hier tips voor?
 
Mijn PP trek ik vacuum en warm het au bain marie op, voor een minuut of 15. Het is dan wel al ontdooit, maar ik neem aan dat jij het niet invriest.  Als het warm is, doe ik er nog een beetje opgewarmde bbqsauce door.
 
Zoals Domi het doet of in een schaaltje met een scheutje cola of appelsap in de magnetron.
 
Doe ik ook altijd. Cola en magnetron.
 
Zo leer je elke dag weer!! :D
 
Als de PP voldoende sappig is, dan gewoon in een met magnetronfolie of -deksel afgedekt bord/bakje. Anders idd wat vocht toevoegen.
 
Check ....

op het lijstje, binnenkort een PP maken, maar ik denk dat het toch wel wat overschiet ...
dan is dit een prima tip weer ...
 
Cola?? Daar zou ik nu niet aan denken maar ga dat ook eens proberen.
 
Dank jullie wel allemaal!
Cola en magnetron dus. Ik ben niet echt gek op cola en las dus ook dat het met appelsap kan, maar niemand van jullie kiest hiervoor, dus toch de cola maar :)
Ja en vacuum verpakken kan ik niet....
 
miep zei:
Dank jullie wel allemaal!
Cola en magnetron dus. Ik ben niet echt gek op cola en las dus ook dat het met appelsap kan, maar niemand van jullie kiest hiervoor, dus toch de cola maar :)
Ja en vacuum verpakken kan ik niet....

In mijn boerenlogica lijkt het een goede reden hoor ( maar wie is ik ... )
Appelsap bevat zuren, die zullen de smaak afbreken, terwijl cola ( de suikers ) het nog wat versterken .. het zal geen heel blikje zijn, eerder een "slok", of "wolkje" :)
 
Goh cola, daar zou ik niet meteen aan denken. Maar wie ben ik, zo te lezen werkt het goed dus dat gaan we onthouden
 
Heb geen idee of cola zuren bevat, weet alleen dat er heel veel suiker in zit en het goed is om vastzittende roestende onderdelen los te maken. Appelsap geef je ook aan kleine kinderen ;)
Tsja..... ;)
 
In appelsap zit ook heel veel suiker.
 
Appelsap zit ook vol suiker ik weet het, maar roestende onderdelen losmaken? ;)
Ik ga jullie tips opvolgen, nogmaals bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan