BasBQ
Beef en Steak

Op drie blikjes

 
 
 
 

Abraham

Pitmaster
Berichten
919
Na het zien van Mike's cola kipjes ook zin gekregen in BCC.
Een vogel ingeprikt, ingewreven met limoensap en ketjap, en de halve limoen op het blikje gelegd voordat de kip er over ging.
De andere met standaard kipkruiden
3bd83977.jpg


Voor het eerst hasselbacks geprobeerd (Spiffs had laatst zulke inspirerende foto's)
32326b4f.jpg


Er kwam wat aanloop dus snel nog een kipje met "heet en geurig" vlgs Jamie Oliver ingewreven.. Paste tezamen precies in het bakje
0bb478ce.jpg


Natuurlijk wordt de gasser nog gebruikt..
ad28d1f8.jpg


Directieoverleg in de ketel
7eed7514.jpg


Opnieuw zo druk met snijden en opdienen dat foto's van de prachtig gebruinde vogels, sappig en knapperig vel helaas vergeten te maken zijn.
Toen ik er aan dacht was de meeste kip al verorberd (met patat en vers gemaakte appelmoes)....
3765ed71.jpg


Vanmorgen nog stille getuigen...
9fd128c0.jpg

 
haha. hebben ze og lekker kunen "kakelen" bij het vuur.
Ziet er lekker uit
 
Die hebben het vast heel gezellig gehad, gefeliciteerd met je Tokkie!
 
de tokkies rukken op, gefeliciteerd
 
Leuke foto's, Kwam die aanloop heeeeeel toevallig binnengelopen... :D
 
Ondanks de ontbrekende foto's toch een tokkie. Leuk, bedankt!
Enne de aanloop, nee niet geheel toevallig.... maar wel van harte welkom!
Mooi toch, als vrienden hun vingers aflikken!!!
 
Mooi maaltje hoor! En gefeliciteerd ;)
 
Ja, nu ik dit gezien heb wil ik ook blikjes kip  :p












(en een tokkie)
 
ziet er gezellig uit zo met zijn 3en. is dat oliehoorn curry bij de patat?
welke aardappel gebruikte je voor de hasselbacks?
 
Bij de patat is wat zelfgemaakte saus vlgs recept van Dominique.
Ik weet wat voor soort aardappelen het waren voor de hasselbacks. Ze hadden een rode schil...
Die waren overigens geen succes.. Ik had ze 8 minuten voorgekookt, maar denk dat ze onder in de ketel gewoon niet genoeg warmte gezien hebben. Ik ga het nog een keer doen, maar dan op het rooster..
 
Gepofte aardappels duren zo maar vijf kwartier tot anderhalf uur als ze rauw zijn op de BBQ en dan bij 200?C en meer, een hoop mensen vergissen zich daarin. Ben er ook daar schade en schande achtergekomen,
 
Bedankt Noskos, zal ik rekening mee houden!
 
Prikkertjes hoeven ook niet als het goed is gaat hij vanzelf een beetje openstaan, wel vastkokende aardappels gebruiken voor een hasselback, anders verkruimelt het te veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan