Beef en Steak

Ooni onderhoud?

 
 
 

Cherrywood

Gerijpt
Berichten
2.822
Zo blij met mijn gebruikte Ooni en dan doet hij het ineens niet meer 😭
Laatste pizza afgebakken door de startknop continue ingedrukt te houden........:cry:

Hoofd verdachte was de thermokoppel die de gastoevoer afsluit als er geen vlam gedetecteerd wordt.
Achteraf gezien moest ik de startknop al wat langer ingedrukt houden dan in de beschrijving stond
Op internet e.e.a. gezocht en schoonmaken en/of de wartel waarmee hij aangesloten zit op de gasklep wat vaster draaien waren de suggesties.

Gisteren de bodemplaat eraf geschroefd (heb je wel driehoeks bitjes voor nodig) en thermokoppel gereinigd. Was licht geoxideerd.
Warteltje zat inderdaad vrij los.
Resultaat: hij "start weer als een nieuwe" blijft branden. Probleem opgelost.
Weet niet wat de belangrijkste oorzaak was: de wartel of het oxide laagje. Ik vermoed de wartel.

Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben gehad?
 
Altijd een heerlijk gevoel als je iets hebt kunnen fixen zonder er weer een smak geld tegenaan te hoeven gooien (y)
 
Goed werk! Zo leer je je Ooni mog beter kennen. Die van ons staat nog in de doos, dus ik ken het euvel (nog) niet. Maar fijn dat je anderen alert maakt 😁
 
Gisteren een pizza sessie gehad.
Het lijkt er sterk op dat het schoonmaken en aandraaien van de thermokoppel als bijvangst een (veel) rustigere verbranding geeft. Minder geluid.
Dat de thermokoppel achteraf gezien al eerder zat te rommelen was mij wel duidelijk maar dat dit ook hier effect op zou hebben had ik in eerste instantie niet verwacht.
Het geluid van een "wapperende vlam" is nu verdwenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan